måndag 8 december 2014

Så var det Måndag igen...

Ja men se där, då har vi ny vecka igen!
Helgen gick väldigt fort men så hade jag huset fullt hela tiden.
Det blev väldigt tomt i går när Midi, pojkvän och Maxi åkte hemåt.
Så blev det bara jag och Mini kvar och han låter väldans lite.



I dag har jag gått i väg in till byn för att handla lite.
På vägen stannade jag vid blomsteraffären och beställde en julgrupp som jag ska hämta i morgon.
Finaste Pappelino ringde i går och frågade om jag kunde ordna en julgrupp från honom till min granne som fyller år på Onsdag.
Och givetvis ställer jag upp för att underlätta för honom.
I morgon hämtar jag den och på Onsdag kilar jag över till henne med julgruppen.

Trots att helgen var härlig och det var mysigt att ha alla hemma så tröttade den ut mig rejält.
Det blev en del fixande, städande innan helgen och så en del matlagning och dylikt när dom var här.
Så jag är ordentligt slutkörd nu men jag har egentligen en ganska så lugn vecka framför mig med inte allt för stora måsten.

Sömnen har krackelerat för mig igen.
Ligger vaken större delen av natten trots sömntabletter.
Det börjar kännas i kroppen att den inte får den vila den behöver.
Å jag är trött på att jag aldrig får det att fungera.
Men ändå van att alltid känna mig utmattad och ur fokus.

Nu ska jag diska undan och så ska jag stoppa något i magen.
Har inte fått i mig mer än kaffe i dag så det är dax att fylla på förrådet.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du haft en bra måndag o att kvällen blir lugn
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart du är en snäll o omtänksam dotter...o hjälper din pappa :) Ha det gott o hoppas sömnen kommer till dej. Kram

    SvaraRadera