fredag 19 december 2014

Sjukt trött...

Så är jag då äntligen hemma.
Det har varit en lång, lång dag med många göranden.
Alldeles för många sådana och alldeles för lång dag hemifrån.







Nå men jag kan ju börja från början.
Jag skulle kliva upp tidigt i morse så jag och Älskade E hade bestämt att hon skulle ringa och väcka mig kl 08.00.
Jag var väldigt trött i går så jag tog mina tabletter och kröp ner i sängen.
Fasiken om jag inte lyckades somna in runt midnatt, kan inte minnas sist det hände.
Så ringer min mobil.
Jag tror att det redan är morgon, pustar och stånkar när jag försöker leta fram den.
Jag svarar och sen blir det liksom helt fel i skallen.
Älskade E har en helt annan röst än vanligt.
Jag känner inte igen rösten, jag fattar ingenting.
Nå det visade sig att det faktiskt inte var morgon utan klockan var 00.30 och det var definitivt inte Älskade E utan en Karl, en riktig goding till Karl dessutom.
Vi pratade en liten stund sen så la jag på och trodde jag skulle somna igen men nähä det kunde jag då rakt glömma av.
Så när Älskade E ringde i morse för att väcka mig var jag mer död än levande.
Det var en pärs att kliva upp.

Och sen blev det byn och alla ärenden jag hade att göra där.
Läkarintyg som skulle lämnas in, medicin från apoteket och lite annat jox.
Så gick jag upp till psyket för samtal.
Å det samtalet blev inte lätt.
Kände hur ångesten omfamnade mig och nå det var svårt.
Nästa tid har jag i början av Januari.
Så jag får vila tills dess.

Efter samtalet var det bara att gå till affären och handla.
Hela affären var helt pinfullt med människor.
En sådan dag som jag verkligen inte gillar.
En sån stund på dagen då jag önskar mig nerbäddad i sängen.
Men jag fick ta tjuren vid hornen och beta av min lista så  nu har jag julhandlat, i alla fall det som behövs här hos mig.

Det blev taxi hem och så hjälpte Mini att bära in kassarna samt packa upp dem.
Himla skönt med sån hjälp.
Nu är allt inställt där det hör hemma.
Jag har värmt en glögg som jag smuttar på.
Snart är det dax att laga middag men i dag gör jag det enkelt för mig.
Det blir hemgjord pizza.

Resten av den här dagen går i ett lugnt tempo, jag ska inte göra ett skvatt mer, så det så!

Ha en toppenkväll alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. usch ja folk överallt gillas inte alls trist för dig att det är som det är o trötthet är inget vidare alls, men skönt nu är du ledig alla fall så ta hand om dig kramen

    SvaraRadera