söndag 7 december 2014

Söndag...





Då har vi den stora vilodagen, Söndagen!
Och så är det andra advent i dag.
Julen närmar sig med stormsteg.
Oavsett jag vill eller inte.
Vet inte riktigt hur julen blir i år.
Meningen var att vi (jag och barnen) skulle fira jul hos min finaste Pappelino men nu då han är så sjuk blir det kanske inte av.
Plan B blir givetvis hemma hos mig.
Men jag vet inte hur jag ska få till det.
Har liksom ingen ork och ingen energi alls.
Är som ett tomt skal...

Nå jul blir det i alla fall, får se vilken form den tar sig i år.

Morgonen har pinnat i väg.
Först uppe var givetvis jag.
Sedan klev Mini upp, så Midi och nu återstår bara pojkvännen hennes.
Han sussar sött fortfarande men det är klart, lägger man sig vid 03.00 så kliver man inte upp i ottan.

Själv har jag druckit några koppar kaffe, pratat med Älskade E, räddat en förvirrad lite fågel som inte tog sig ut från min altan, bäddat sängen och tagit fram dagens middag från frysen.
I dag ska jag baka hel laxsida på saltbädd, till det blir det pressad potatis, romsås (vilken jag gjorde i går kväll) och sallad.
Maxi kommer oxå över så vi blir många till middagen i dag.
Ska bli trevligt!

Veckan som kommer är ganska så lugn för mig.
På Fredag ska jag träffa min nya samtalskontakt.
Se det har bara tagit ett år att få en ny...
Utöver det har jag inte mycket inplanerat.
Vila och lugn och ro står på agendan.

Ha nu en härlig andra advent alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Härligt med lite vila då vi har söndag.
    Ha nu en skön och lugn 2:a advent.

    Kramiz.

    SvaraRadera
  2. Härligt med vilan :) Här sov jag rätt så länge...har ätit, varit till stan o handla lite julklappar. Börjar ha klart så smått. Till julen ställer jag inte såå mycket. Vi ska äta julmiddag hos svärmors som varje jul
    Ha en fortsatt lugn 2:a advent.
    Här vilar vi o ska snart dricka kaffe :)
    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Trist när ens planer ändras men ännu mer trist när din pappa är sjuk så klart, kan du inte bara ha det lugnt hemma be barnen hjälpa dig o gör inte för stor sak av det ....jag o min man kommer att sitta ensamma :/ men vad gör man ...ta hand om dig vännen stor kram

    SvaraRadera