tisdag 9 december 2014

Tisdag...

Tittar ut genom köksfönstret och ser ett frostigt landskap.
Allt är silverskimrande vitt.
Solen tittar fram.
Det är vackert minsann.



Natten har återigen inte varit någon höjdare.
Knappt någon sömn alls vilket innebär att jag känner mig zombielik idag.
Men nåväl, jag har ju inte så mycket jag behöver göra mer än gå och hämta julgruppen samt laga middag i eftermiddag.
Det ska jag väl klara av.
Sen hade det varit trevligt att bli av med detta illamående jag har dygnet runt sen jag började med de nya tabletterna.
Min kropp gillar inte det som är nytt.
Reagerar alltid kraftigt på ny medicin.
Nå vem har sagt att det ska vara lätt?

I dag har jag sjukanmält mig via nätet.
Så praktiskt det är med e-legitimation så man kan fylla i och skicka in hemifrån.
Slippa gå iväg med brev eller dessa papper och lämna in till f-kassan.
Kunna sitta hemma i köket och göra det.
Det passar mig bra som inte så jättegärna vill till byn bland alla galna jul-shopping-människor.
Nope jag vill inte beblanda mig med dem om jag kan slippa.

Är man en eremit så är man!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att dem har fixat så man lätt kan fixa det via nätet ...hoppas du tar hand om dig kramen

    SvaraRadera