torsdag 11 december 2014

Torsdag i dag då...

Inte kan man rakt tro att det är December nu.
Det ser väldigt höstlikt ut.
Jag har precis varit ute på en kort promenad.
Vädret känns varmt dock aningen blåsigt.
Lite småhalt bitvis så jag fick gå försiktigt.



I går gick jag över till granntanten med julgruppen från finaste Pappelino.
Men vilken fest det blev.
Både smörgåstårta och en härlig blåbärstårta och kaffe blev jag bjuden på.
Sen fick jag hem så Mini skulle få äta med.
Snacka om att han var salig näs han kom hem till allt detta goda.
Så jag behövde inte laga mat i går.
Vilket kändes himla behändigt.

I dag så har jag tagit fram lasagne från frysen så det blir dagens middag.
Tycker det är skönt att slippa laga mat när jag inte har ork för det.
Tur jag oftast lagar mycket mat när jag väl gör det så det alltid finns färdig mat i frysen att ta fram vid orkeslösa dagar.

I dag är det sista kvällen med Mini för den här gången.
Det blir en mysfika senare ikväll.
Jag bakade en apelsinkaka i går kväll just för att vi ska kunna mysa lite extra ikväll.

Nu ska jag dricka lite kaffe och sen lägga mig och vila.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Ja, usch för vädret! Känns inte som decenber..det regnar från o till idag.
    Städandet klart o sista maskinen tvätt på gång...pustar ut...gör inget annat idag mera..
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fest då och smörgåstårta är alltid gott :) ja att slippa laga mat är skönt ....ta hand om dig o njut av kvällen kramen

    SvaraRadera