torsdag 4 december 2014

Torsdag och läkarbesök...

Då har jag tid hos läkaren igen.
Nu är det inte en akuttid så det lär bli lite annorlunda.
Som vanligt ser jag inte fram emot det besöket.
Tycker att det är jobbigt att vända mig själv avig.
Men det måste göras.

Efter läkaren blir det en tur ner till byn.
Behöver handla lite inför helgen.
Mini växlar boende så jag får rå om honom en vecka igen och Midi med pojkvän stannar under helgen.
Så det blir fullt hus hos mig.
Det blir mysigt att ha dem alla här men samtidigt krävs det mer av mig.
Är ju inte på något vis i fas men får ta det som det kommer.

Väl hemma i dag så har jag lite småjox att göra.
Borde riva ut Midis sängkläder och tvätta dem.
Måste ge toaletten en ordentlig rengöring, främst ta golvet där.
Å så borde jag tvätta mitt hår.
Det är väl sisådär 4 veckor sen sist nu.



Min adventskalender hänger uppe.
Ska bara köpa något att stoppa julstrumpan med.
Jag har rationaliserat bort de små paketen som förr om åren hängde från adventskalendern.
Mina barn är så stora i dag men förväntar sig ändå att det ska finnas något gott till dem var dag dom är hos mig.
Den har sina år på nacken.
Jag knåpade ihop den innan advent 1994.
Så det var första året den användes och sen dess har den sin givna plats här hemma.

Nej nu måste jag klä mig, läkartiden väntar!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra vid läkaren! Härligt att få hem barnen :)
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gullig är den som du skriver vissa saker har sin plats :) :) hoppas det går bra där borta hos läkaren kramen

    SvaraRadera