måndag 12 januari 2015

-18 grader...

Nu har värsta köldknäppen anlänt.
Den började redan i går eftermiddag då temperaturen sjönk till -13.
Och nu visar det -18 grader kallt.
Nån som vill gå ut i dag?
Nej, absolut inte jag!

Det här är liksom det värsta scenariot jag kan tänka mig.
Kallt, kallare, kallast.
Nu är det möjligt att det ska snöa i dag och då lär det förhoppningsvis bli lite mildare ute.
Jag kan i alla fall hoppas på det.



I går så fick jag världens överraskning då det på eftermiddagen knackade på min dörr.
Utanför stod Beda och en annan gammal vän som jag umgicks intensivt med åren innan jag träffade min x-make.
Men så roligt vi hade.
Massor av skratt och tokerier och ändå djupa samtal om allehanda viktiga ting.
Jag bjöd på kaffe och hade lite doppa på fatet.
Kände mig alldeles varm inombords när dom kramade om mig och åkte i väg.
Förhoppningsvis ska vi göra om det snart igen.

Kuratorn ringde i förmiddags så jag har tid för samtal i morgon efter lunch.
Det känns himla skönt för jag har en del att drista.
Hoppas bara att det inte är lika kallt i morgon som det är i dag.
Jag måste nämligen promenera.

Sen är tanken den att jag ska titta in till Maxi.
Har inte varit hos henne sen hon fyllde år.
Så det vore passande nu.

 Nu mer kaffe!

Ha det gott alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här är det också kallt idag....
    Kul med besök :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vackert med snö men kylan klarar jag mig utan hoppas det löste sig i dag då o att du träffar dottern o allt går som du vill kram på dig

    SvaraRadera