fredag 16 januari 2015

Äntligen Fredag...




Då var helgen på ingång.
Å jag får hem Mini i eftermiddag.
Det känns himla härligt.
Äntligen lite liv i luckan.
Veckan har hitintills gått i orons och vemodighetens tecken.
Nu blir det annat.
Mini har en förmåga att få mig att le och jag översköljs av värme, kärlek när den är som bäst!

Min natt har varit hygglig.




Jag avslutade gårkvällen med ett samtal med Midi.
Det är alltid härligt att höra hennes röst och höra att det går bra för henne.
Största problemet är bostad.
Varje gång det ser positivt ut så blir det ändå aldrig av.
Lite less är hon men jag peppade henne att fortsätta jakten och inte ge upp.

Så när jag väl la mig hade jag ett stort leende på läpparna.
Å jag har sovit skapligt i natt, tack och lov för det.
Å så har jag drömt, känns som att jag var i Tibet och tror att jag träffade Dalai Lama i ett mycket djupt och engagerat samtal.
Ville inte riktigt vakna i morse men var tvungen då telefonen ringde.

Älskade E kan jag inte låta bli att prata med.
Vårt dagliga mycket givande morgonsamtal.
Tänk att vi alltid har att prata om.
Vi är aldrig tyst i telefonen och det är aldrig krystat.
Ämnena bara byter av varandra.
Hon är en riktig pärla att ha i mitt liv!

I dag känns som om det blir en hygglig dag.
Till middag ska jag laga till pasta med skinksås.
Vilket inte är så krångligt eller tidskrävande.
Ska bli gott i alla fall!

Ha nu en goer dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Dina barn är så fina :) och det låter som det blir en skön dag för dig hoppas du får det bra hela helgen stor kram

    SvaraRadera
  2. Såå fina barn har du :) Låter som en bra dag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  3. Låter som dy kommer få en härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Dina barn är verkligen jättefina - förstår att du är stolt över dem! Hoppas innerligt att din helg blir bra och att den "braiga" fredagen spiller över till de andra dagarna!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Säger som övriga...fina barn du har. Men jag har sagt det förut...dom ser ut att vara lika sin mamma...dej:) Jag känner mig som dej. När jag pratat med mina söner..då mår man bättre och ler o känner sig nöjd efteråt. Va bra att du fick lägga dej med ett leende kära vän. Det var du värd...att få sova bättre också. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera