fredag 30 januari 2015

Äntligen helg...


Ett vackert sommarställe jag gärna återser någon gång i framtiden, Båstad!


Så är Fredagen äntligen här.
Mini har redan innan skolan varit förbi med sina saker så jag får hem honom direkt efter skolan i dag.
Vissa veckor åker han tillbaka till sin far och packar ihop efter skolan så då blir det så att han kommer senare.
Men inte denna mammavecka.
Jag däremot har nog inte riktigt hunnit hem när han kommer.
Jag har ju samtal i eftermiddag hos kuratorn.
Hoppas det bara tar en timme i dag för jag vill hem fort.

I går efter läkarbesöket så kändes inget speciellt trivsamt.
Ångest som heter duga och allmänt ledsen och frustrerad.
Nå jag gjorde något gott av den där frustrationen för att släppa lös den.
Jag satte i gång spotify, skruvade upp musiken och så dansade jag som en galning i mitt kök någon timme eller så.
Å baske mig så kändes det lättare efteråt eller så var det ren utmattning.
Nå kan ni se mig yra runt som ett tok i mitt lilla kök?
Det lär vara en syn för gudarna...

Under kvällen så pratade jag med min goda vän Beda.
Under umgänge med henne så förvandlas vi bägge två till Bedor.
Vi har ett särskilt språk, Bedaspråket.
Där ingår inte bara själva språket utan även en hel del gestikulerande och viftande med händerna.
Folk som ser oss ex. på byn när vi går in i våra roller som Bedor tycker att vi är helt galna och underhållande.
Nå det blev ett fint samtal, både med allvarligt djup och klingande skratt.
Det var ett behagligt avslut på kvällen.

När jag väl la mig så kände jag mig inte lika stirrig.
Softade i sängen och tittade på tv och somnade.
Men natten har ändå inte varit helt lyckad då jag vaknat två gånger i timmen.
Men, men när inget fungerar så fungerar verkligen inte sömnen.

Nu är det ny dag och jag ser fram emot att få rå om Mini.
I dag ska vi äta pulled pork.
Det blir jumbofrites och sallad till.
Mini har aldrig ätit det tidigare så det passar sig bra till Fredagsmiddag.
Och sen ska vi inte göra mer än ha helg och njuta av ledighet tillsammans.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med helgen :) Skönt att ha hela familjen hemma här !

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh - hoppas att ni fick en härlig kväll tillsammans. Vad ledsen jag blir när du får träffa läkare som det inte fungerar tillsammans med. Man kan ju bli skogstokig på att det inte finns någon kontinuitet, inget riktigt omhändertagande.. Fasen också! Nåväl - hoppas du får en fin helg Millan!

    Kramar

    SvaraRadera