måndag 5 januari 2015

Ånyo en början på en vecka...

Måndag igen, fast nog känns det lite virrigt att hålla reda på dagarna när det är så mycket helger.
Å i dag är det väl en afton skulle jag tro!

Den där härliga solen vi hade i går visar sig inte idag.
Nu är det grått, grått och grått överallt.
Ännu lite kallare än i går.
- 6 grader.
Det ser fortfarande väldigt halt ut.
Får se om jag kommer levandes hem idag.
Måste gå till närbutiken och handla lite mjölk.
Men det blir lite senare.

Nu är jag mitt i mitt kaffedrickande och lugna start av morgonen.
Jag har suttit över ett korsord som inte vill sig.




Blev tvungen att lägga undan det.
Jag har skickat i väg ett ord på WF.
Jag har startat upp datorn men inte hunnit läsa runt.
Det blir lite si och så med bloggläsandet.
Följer bara ett fåtal i dagsläget och tittar in till andra någon gång om sänder.
Har inte riktigt ork...





I går efter middagen så kom jag på att jag skulle slänga ihop en liten enkel efterrätt till mig och Mini.
Jag hade färsk ananas, vispade grädde och så skulle jag hacka mörk choklad och där stöp det.
Jisses så jag skar mig illa.
Kniven bara slant och där var lillfingret i vägen.
Å som det blödde.
Jag har lite väl vassa knivar tror jag men mest sitter det väl i ofokuserandet när jag ställer till det för mig.

Mini sa;

- Nog är det bra konstigt att du inte blivit av med ett finger mamma?

Å det kan han ju ha rätt i så klantig som jag är vissa perioder.
Skär mig och bränner mig och håller på.
Då ska vi inte tala om hur jag brukar se ut på benen.
Har en förmåga att gå in i möblemanget.
Jag som bott här över 15 år och har nästan haft samma möblering hela tiden.
Nog borde jag väl ha ett hum om var de står men icke sa Nicke.

Nå nu är jag omplåstrad.
Det svider fortfarande men nog överlever jag det med...moahaha

Nu ska jag gå in till Mini och försöka väcka honom.
I går tog det tre timmar innan jag lyckades få honom ur sängen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. Ajaj. Det var inget vidare...att du skar dej så illa. Tur att du slapp åka in o sy.;-) Här hos oss är det just nu -11 grader. Ska visst bli varmare enl väder gubbarna i tv:) Ha det bra idag. Kram

    SvaraRadera
  2. usch ja det är så lätt hänt också ...men hoppas du slipper få skit i det så det läks snabbt o att du kan vila i dag kramen

    SvaraRadera
  3. Hoppas det läks snart!

    Ha en bra dag

    Kram

    SvaraRadera