torsdag 8 januari 2015

Ånyo en sjukdag...

Frisk blir man knappast på en dag och jag är fortfarande febrig och känner mig allmänt hängig.
Halsen skaver och kroppen värker.
Å kaffet smakar inge vidare mest beroende på hals och att jag är tät i näsan.
I morse vaknade jag jättetidigt, var tvungen att gå på toa.
Så är jag på väg in till Mini men jag hinner titta på klockan innan och den visar bara på strax innan 06 så jag hejdade mig.
Det är hans första skoldag idag, och jag var rädd att han skulle försova sig med tanke på lovrutinerna.
Jag gick och la mig men kunde inte somna om.
När väl Mini gick upp så flöt jag bort.

När jag vaknade till igen så var lägenheten tom.
Som vanligt så sköter sig den pojken med bravur.
Han är ansvarsfull, det visar han ständigt.
Men jag som en öm moder håller ändå ett öga på honom så han säkert kommer sig ur sängen när det är skoldag och nästan aldrig har det hänt att han inte kommit upp i tid på egen hand.
Skönt med sådan gosse, han gör sin moder väldigt stolt.

I dag efter skolan eller det kanske blir närmare kväll så rycker han ut och bistår sin äldsta syster.
Hon behöver hjälp att montera ned soffan.




Hon köpte en bäddsoffa när hon flyttade in i sin lilla lya men den ska hon göra sig av med då hon idag har en säng där.
Nu ska hon satsa på den soffa hon i början hade tänkt sig, en som inte går att bädda ut.
Nå det kommer en dam i kväll och ska förmodligen köpa den.
Så assistans från bror behövs och han ställer alltid upp på de sina...
Han är en förträfflig son och bror!

Dagen i övrigt lär bli lik gårdagen.
En stund uppe och massor av stunder nedbäddad i sängen.
Vakenhet och slummer om vart annat.
Tur jag är sjukskriven...

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Härligt att dem hjälper varandra & att du kan vila dig utan att gå iväg ...sitter själv o undrar om jag klarar att jobba på lörd eller skall jag vila mer, måste få hjälp att få svar om min medicin som jag slutat helt med men ingen tycks veta :( stor kram till dig

    SvaraRadera
  2. Visst blir man varm i hjärtat när man är så stolt över sina barn.:) Dom är det finaste vi har. Kul när dom har bra kontakt med varandra också. Då får vi hoppas att soffan åker iväg ikväll. Kram till dej

    SvaraRadera
  3. Fin son du har!!! Hoppas att din förkylning blivit bättre nu till helgen!

    Kram

    SvaraRadera