lördag 17 januari 2015

En härlig kväll med alla mina ungdomar...





Jag hade en fantastisk trevlig kväll i går.
Jag visste ju att Mini var på väg.
Men jag fick en överraskning då Midi ringde och sa att hon kommer hem i helgen.
Bara sådär liksom.
Å så blev jag ännu gladare då Maxi ringde och sa att hon skulle möta upp Midi och komma till mig hon med.
Helt plötsligt så har jag alla mina ljuva ungdomar under mitt tak.
Bara sådär liksom...

Vid 15.15 var Mini här.
Det blev så att vi satt i köket och pratade ända tills tjejerna dök upp strax efter 18.
Han är en sån härlig ung gosse.
Och pratsam när han är på det humöret.
Vi hade det så jättemysigt.
Ni vet, när man inte setts på en vecka.
Det känns bara varmt i hela kroppen av glädje.

Jag svängde ihop middagen som var klar lagom till tjejerna klev innanför dörren.
Jag gjorde det väldigt enkelt för mig.
Kokade pasta och gjorde en skinksås till det.
Mini hade dukat bordet så det var bara att sätta oss ner och äta tillsammans.
Det är ett ord jag tycker om, tillsammans!
Som vanligt har vi massor att prata om.
Och tonen var väldigt glad.

Efter maten kokade jag kaffe och så tog jag fram Torsdagens bakning.
Drömmar och chokladbollar.
Midi sa att tänk att så fort man kommer till dig så har du alltid något gott, hembakat att bjuda på och alltid serverar du så god mat.

Jag svarade bara väldigt kort;

- Jag är ju mamma!

Då log hon stort.

Resterande av kvällen satt vi kvar i köket och pratade.
Fram kom en godispåse som Midi köpt och så hade Maxi med sig en chipspåse.
Det blev trivsamma timmar.
Vi satt kvar ända tills jag kände att jag höll på tuppa av och det var dags för kvällstabletter och att natta ner mig i sängen.

Det blev en härlig kväll.
Sådär helt oväntat.
Än så länge är det bara jag som är vaken.
Alla mina härliga ungdomar sover fortfarande.
I samma rum.
Dom möblerade om i går så det blev en dubbelsäng så där sover dom alla tre.
Dom är så himla rara, mina godingar!

Nu ska jag fortsätta min dag med att sätta igång en kanna kaffe.
Jag antar att ungdomarna snart vaknar så då blir det härligt livligt här!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Härligt att alla ungdomarna kom hem :)
    Ha nu en härlig lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter super önskar att jag hade det så men mina eller 2 av 3 har barn o är lite äldre men visst är det mysigt skönt att höra att du mår så bra nu ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt var bra för dig o söndagen blir skön kramen

    SvaraRadera