torsdag 15 januari 2015

Hej mitt vinterland...

Nog är det himla mycket vinter ute.


Kände mig tvungen att gå ut på en lättare promenad.
Efter gårdagens nattvakande och efter nattens något skapliga sömn kändes det behövligt.
Men lite ångrade jag mig allt.
Det var svinkallt.
- 18 grader igen!

Å inte blev det någon särskilt lång promenad heller.
Bara runt 25 minuter.
Det var fullkomligt tillräckligt.


Men visst är det vackert på något ödesmättat sätt.
Jag lyckades få ungefär 3 minuter i sol innan den försvann.
Just därför jag gick ut, för att det var sol..
Nåja man får inte allt här i livet.

Nu har jag gjort det i alla fall.
Varit duktig och fått mig en smula mycket frisk och kylig luft.
Och sköta om mig själv och mitt arma huvud.
Det mår inte så bra, känner mig luddig och avskärmad.

I dag ska jag unna mig själv lite godare mat.
Jag har tagit fram porterstek med sås från frysen.
Till det blir det någon form av potatis och givetvis någon sorts grönsak.
Det ska jag senare i eftermiddag äta i min säng...

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med vintern då allt är vitt. Men huga så kallt ni har det..brr....vi har lite plusgrader just nu, nästa vecka får vi kyligare...
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. När man sovit dåligt..blir man också luddig i huvudet. Behövligt med promenad då. Jag har inte själv orkat gå ut idag..så mycket värk o lite sömn. Då sitter jag i soffan istället:) Visst känns det härligt när solen tittar fram så smått. Det behöver vi. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera