torsdag 29 januari 2015

Jävla skit på ren Svenska...

Har haft läkartid i dag.
Hur gick det då?
Jo rent åt helvete.
Inte så att AT ynglingen var otrevlig på något vis.
Han var förstående och engagerad.
Men hur fungerar detta nu med AT läkare?
Dom har ingenting att säga till om....
Den som har något att säga till om är överläkaren som har bakjour.
Och givetvis är det denna jag alls inte tycker om eller någonsin kommit sams med.
Och denna bestämmer utifrån, tja inte mitt mående i alla fall.

Så ingen ändring på medicinering.
Ingen undersökning eller extra koll på mitt huvud som känts så konstigt under veckor nu.
Ingen mer stesolid mer än i akuta fall, max en tablett/två gånger i veckan.
Så nu måste jag alltså kunna bestämma vilka två av veckans sju dagar min ångest bör vara värst.
Eftersom jag inte "får" äta stesolid så ska jag återgå till ett ångestdämpande som förra läkaren redan sagt att jag inte ska fortsätta med då det inte fungerar.
Eller så får jag klara ångesten helt utan medikament.
För...det är så här att när jag väl påbörjat min samtalsterapi så kommer min ångest att plana ut.

Moahaha, punkt nr 1; Jag kommer att må sämre än någonsin under bra lång tid framöver då det jag ska rota i är mycket tunga ämnen.
Punkt nr 2; vad ska jag göra under tiden, innan terapin verkar och ångesten planar ut, ta livet av mig, eller?

Ja jävlar vilken hjälp man får när man har tillgång till psykiatrin.
Det kommer att bli så bra...not!

Nej jag känner mig inte nöjd över dagen men jag blev fortsatt sjukskriven i alla fall!
Alltid något!

Nä jag gillar INTE att träffa läkare för det blir aldrig bra!

Hoppas ni har det bättre än jag!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. Men allvar... två stesolid i veckan?! Om du får en attack då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste tydligen välja mina två dagar i veckan då jag anser att stesolid är ett måste men har fortfarande bara 14 tabletter kvar. överläkaren vägrade att skriva ut fler. Så jag har alltså 7 veckor. När jag nu har kraftig/allvarlig ångest 24-7 kan man undra hur valet ska gå till särskilt när jag inte kan ta något annat de andra fem dagarna i veckan.
      Ren skit helt enkelt.
      Det är inte ens att välja mellan pest och kolera, det är värre än så.
      Vet bara att jag måste bete mig väldigt besvärligt åt framöver så det är att ringa psykjouren, min kurator i tid och otid konstant. Och akut jourtid till läkare.
      Det är inte detta jag vill, är så in i bängen trött på att kriga hela tiden.
      Aldrig lugn och ro!
      Aldrig stillhet!

      Radera
  2. Men herregud, hur tänker dem?! Under terapin kan ju ju behöva ett stöd, alltså lugnande för att klara av vardagen, jag vet själv att det kan vara enormt jobbigt under ens terapi... Hoppas dem tänker efter snart!! Ta hand om dig!! Kram

    SvaraRadera