tisdag 13 januari 2015

Lång dags färd mot natt...

En sån lång dag denna är.
Men så började den i ottan oxå.
Gick hemifrån tidigt.
Kvistade förbi Maxi så henne tog jag på sängen.
Vaken var hon allt men hon hade inte klivit ur sängen än.
Fick mig en mysig stund med henne.

Sen gick jag ner på stan.
Handlade lite och så gick jag upp till I.H.
Har inte träffat hen sen jag avslutade arbetslivsintroduktionen.
Där fick jag gott kaffe och en massa prat.

Därefter var det bara att traska vidare uppåt.
Kuratorsamtal.
Det tog sin tid då vi först snabbt betade av måendet och lite annat.
Sen skrev vi vårdplaneringen.
Där fick jag se lite skumma saker som stod vid förra vårdplaneringen med den första människan jag pratade med.
Å mycket som inte stod.
Det mest underliga var att i min journal stod min x-makes personnummer under någon konstig ruta som kan ha hetat samhörighet.
Det förstod jag synnerligen inte, det gjorde heller inte kuratorn så den informationen plockades väck.
Nå jag blev där långt över timmen.

Sen blev det då slutligen tid för mig att traska hemåt.
Bärande på två kassar.
Nu är jag mer än färdig och äntligen hemma.
Dagen har varit lång, så lång.
Promenerandet blev ca 1.2 mil idag.
Tja det ska ju vara bra det med!
I -11 garders kyla...

Nu tänker jag i alla fall inte göra ett vettigt handtag mer för denna dag.
Kaffet är snart klart, det blir en ostmacka till det och så hägrar sängen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Svarar dej här : doppa händerna i paraffin..det är som smält stearin till konsistensen..sen lindar hon handdukar o jag sitter ca en halv timme...skönt o varmt....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okey då förstår jag.
      Tack för ditt svar!

      Radera
    2. Duktigt med långpromenad i den där hemska kylan. Heja du!

      Radera
    3. Jo det känns skönt att ha gjort den så jag kan vara inomhus med gott samvete.

      Radera