måndag 26 januari 2015

Mammografi...





Då har jag varit på mammografin så nu kan jag bara hoppas att det inte visar något skit i brösten.
2-3 veckor ska det tydligen ta innan svar kommer i brevlådan.

Efteråt så gick jag till Kvantum och handlade lite.
Ska baka i morgon eller på Onsdag som jag lovat Mini.
Jag hoppas verkligen att jag har den kraft som jag behöver.
I dag känner jag mig mer än mör.

45 minuters sömn i morse innan jag blev tvungen att kliva ur sängen.
Och vilket uppvaknande.
Jag har ju känt mig väldigt konstig i skallen i flera dagar nu.
I morse när jag vaknade ur min korta slummer så kändes det som om det small till inne i skallen.
Jag blev faktiskt livrädd men så började drömmen komma till mig.
Tja jag drömde att jag blev skjuten i huvudet så det var kanske inte så konstigt att jag vaknade av den smällen.
Nå drömmarna är oftast väldigt ruggiga nuförtiden.
Jag längtar tillbaka till min Dalali Lama dröm, den var fin den!

Gråtmildheten ligger fortfarande kvar som en trög, tjock dimma som den bäddar in mig i.
Jag tror att det undermedvetet är på väg mycket skit upp till ytan och kroppen måste väl reagera på något vis.
Nu är jag ingen psykolog men...tur jag har samtal på Fredag!

Ute snöar det som attsingens.
Det är nollgradigt.
Se där, det ena är ju glatt och positivt i alla fall.
Jag har sett till att jag inte behöver bege mig ut förrän läkartiden på Torsdagsmorgon om jag nu inte helt sonika får en infernalisk lust att ströva omkring i meterdjup snö.
Å det kan jag väl ändå inte tänka mig att jag vill.

Nu ska här kokas kaffe och så ska jag lägga omkull mig i sängen.
Borde sova men det känns inte som jag kan.
Nå natten är väl snart här så då kanske, kanske det blir lite sömn.
Drömfri hoppas jag på...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Låter som du har riktiga biverkningar med dom där hemska drömmarna. Tala om chock att vakna när man blivit skjuten i huvudet. Usch så tungt. Men duktig är du också med bak o mat. Jag kanske bakar också...som dej i morgon:) Kram

    SvaraRadera