onsdag 21 januari 2015

Mitt i veckan...


Några år gammalt foto, grubblandet är detsamma


Då är vi inne på Onsdagen då.
Mini har gått i väg till skolan så jag sitter ensam i mitt kök.
Väntar på att kaffet ska gå klart.
Ni vet den där första helt underbara aromrika muggen kaffe, det är den jag väntar på och ska njuta av snart.

Gårkvällen var mysig.
Jag och Mini och tacomiddag.
Det var himmelskt gott.
Jag är faktiskt riktigt glad att jag nuförtiden tycker om att äta tacos men det har tagit sina år.
Under mitt sista år i äktenskapet, när jag var så sjuk och mådde så dåligt så orkade jag inte med matlagningen så x-maken fick ta över det.
Då han sällan lagat mat så hade han inte så många uppslag.
Så fort han inte visste vad han skulle laga så blev det tacos.
Å det hände ofta, ofta.
Efter vi gick skilda vägar så la jag ner allt vad tacoätande innebar hemma hos mig.
Jag visste att barnen fick det ofta hos sin far.
Det gick år innan jag ens lagade till tacos här.
Men nu har det gått så lång tid sen jag åt det "jämt" så nu har jag fått lusten till rätten tillbaka.
Äntligen säger Mini som älskar tacos.
Å nu uppskattar jag verkligen en tacomiddag igen!
Så det kan gå...

I går ringde kuratorn mig
Ni vet det där med x-makens personnummer som gjorde mig så stirrig.
Den enda förklaringen jag egentligen fick är att det släpat med från hälso och sjukvården.
Det är ingen på psyket som skrivit in honom i min journal.
Dom har ett system att det kommer in deras initialer när dom skriver något i en patients journal och här fanns ingen signatur.
Nå det finns inget mer att göra och han är som sagt raderad ur min journal.

En timme efter kuratorn ringt så ringde sköterskan på psyk.
Hon ville boka om min läkartid för min läkare hade fått förhinder och var tvungen att jobba på den stängda avdelningen den dagen.
Stort suck!
Nå vem ska jag då träffa frågade jag.
Jo en sprillans ny AT läkare, en ungpojk.
Jaha ska jag in i den karusellen igen då.
Nya läkare hela tiden.
Dra allt från början.
Selektivt lyssnande från läkaren.
Jag uttryckte starkt mitt missnöje över den uppkomna situationen för mig.
Det blir inte bra för mig alls.
Det enda hon kunde erbjuda var att maila min kurator och se om det finns en möjlighet att hen kan sitta med.
Men hen är väldigt upptagen så jag vet inte hur det ska gå med det...
Det KÄNNS verkligen inte bra för mig.
Sånt här genererar ångest kan ni tro.
Nå det ska tydligen aldrig vara lätt...

Jag känner mig fortfarande irriterad när jag tänker på det.
Hur vi patienter bollas omkring.
Nej fy för den lede.

I dag så har jag en planlös dag.
Jag är inte pretentiös.
Jag fortsätter att bara vara...

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blir bra trots att det blev sådär med läkaren!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja va trist med att få ny läkare jag hade på vc en husläkare innan som man fick välja allt var bra ett tag sen tillbaka på ruta 1 nya på löpande band fy säger jag med....men kanske han förstår bättre kan ju va så också håller tummen ....skönt med en tom dag längtar till min ...ta hand om dig kram

    SvaraRadera
  3. Taccos är gott.
    Skönt med en planlös dag då man bara får vara. Sånt behövs ibland.
    .Må så gott.
    Kramiz

    SvaraRadera