onsdag 14 januari 2015

Nähä, inte då...





En sån natt det varit.
Jag som egentligen var så trött i går kväll.
Men denna besynnerliga upptäckt i går i min journal på psyk gjorde mig mer än stirrig.
Jag kunde inte komma mig till ro.
Funderade hela tiden varför min x-makes personnummer stod i min journal och jag kan fortfarande inte förstå varför.
Det känns bara så oerhört obehagligt.
Som om han eventuellt skulle kunnat ha insyn i mina privata papper där.
Ringde min kurator och talade in meddelande på svararen.
För att se om hon kan ta reda på hur det kom sig att x-maken fanns där.
När jag hamnade på psyket så var det närmare 4 år sedan skilsmässan gått genom.
Det kan knappast på något vis vara någon form av eftersläpning sen vi var gifta eftersom det gått så pass många år.
Och jag vet bestämt att jag aldrig uppgett honom, han har gått under namnet x-maken men aldrig någonsin att jag skulle uppgett hans personnummer eller ansett mig stå i samhörighet med honom.
Det finns inte i denna värld.
Så hur och varför?
Ja det är frågor jag hoppas på svar på!

Det innebar att jag inte sovit en blund i natt.
Bara legat och vridit och vänt mig i sängen.
Gått upp och satt mig i köket.
Tittat på ett korsord.
Känt mig trött igen.
Lagt mig men nej ingen sömn fanns tillgodo för mig.
Ni kan ju tänka er hur jag känner mig nu.
Jag och världen står inte i synk med varandra.
Allt bara snurrar...

Ute har det snöat igen så det är bländande vitt.
Nästan lite för skarpt för ögonen.
temperaturen är något mildare, bara - 8 grader.
Sent i går kväll så kröp temperaturen nära nollan.
Det går upp och det går ner!

Nu ska jag inte gå ut i dag alls.
Jag stannar inomhus med gott samvete.
Promenaden på 1.2 mil i går får räcka för några dagar.
Å sen har jag verkligen ingen ork för att göra något så ansträngande, så jag låter bli.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Ja, konstigt...hoppas att du får sova ink natt i stället...
    Nu ska jag snart hämta dottern J från skolan. Hon slutar 13,40. Sen får vi se om bilen är klar....ja,ja det känns som mycket nu....orkar ej städa...tar det imorgon!
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sömnen som är så viktig men du va skumt med din xmake hm kolla upp det absolut här är också inne som vanligt he he men snart så ....hoppas du får koppla av stor kram

    SvaraRadera
  3. Men kära du...vad du får tänka o fundera. Inte ska väl han stå i din journal. Det ska dina barn göra isåfall....Se till att dom tar bort honom fr dina papper så du får lugn o ro. Kram fr mej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är borttagen nu men jag vill veta hur han ens hamnade i mina papper överhuvudtaget.

      Radera
  4. God morgon hoppas allt är bra med dig och du har det bra stor kram

    SvaraRadera