tisdag 6 januari 2015

Nej men se, en röd dag igen...

Ja inte är det konstigt att en virrig djävel som jag inte riktigt får ihop allt med dagar och liknande när det är jul/nyår/trettonhelg.
Det är ju helg hela tiden...
...men det blir annorlunda efter detta, bara vanliga normala helger ett bra tag.

Här började det snöa igår.
När jag gick på min promenad på fm så var det mer snöblandat blask som föll men sen så satte det igång ordentligt.
Nu är världen kritvit igen och min hyresvärd är tvungen att skotta snö, vilket han gör just i detta ögonblicket.
Det svänger som katten Baloo sa.

I går så hade jag telefonmötet med läkaren.
Hen ringde lite tidigare än utsatt tid.
Det är inte riktigt som när man sitter i väntrummet och nästan alltid får komma in sent.
Nå vi diskuterade läget, hur det varit och sett ut sista veckorna.
Jag sa som det var att det varit grymt jobbigt både med sömnen och ångesten.
Sobrilen (10mg, som jag fick ta 1 tablett max två gånger i veckan)) hjälpte inte mig ett smack, märkte ingen skillnad.
Jag bad att få stesolid som jag vet har fungerat på mig tidigare.




Å sen få äta det dagligen under en tid för att få ångesten att släppa sitt grepp.
Å då menar jag denna ångest jag haft de sista månaderna som både visar sig psykiskt men även fysiskt.
Först var hen tveksam men sen gick hen med på det då jag förklarade hur jag fått äta det för två år sedan.
Först dagligen för att sen trappa ner för att sen bara användas rent akut.
Sen tog jag upp sjukskrivningen, den gick ut den 31/12.
Jo hon skulle sjukskriva mig längre men sen kom hen med en konstig fråga;

- Hur har du tänkt det framöver, du vet man får ju inte gå sjukskriven hur länge som helst och du har din arbetslivsintroduktion som väntar på dig?

Å se där, då fick jag förklara att arbetslivsintroduktionen tog slut den 8 dec och jag gick in på en ny sjukperiod den 9 dec.
Så inte är det något jag orkar med att fundera över nu.

Då fick hen ett halleluja-moment för givetvis var det inget att fundera över i dagsläget då jag har en ny sjukperiod.
Det tråkiga är att den information jag ger tar tid att uppfatta.
Det är som läkare bara lyssnar till hälften och sen får man upprepa gång efter annan innan dom förstår vad jag sagt.

Nå nu väntar jag då på att få en kallelse framöver för att så att säga träffa läkaren live.
Får se när det blir!

I natt har jag sovit lite bättre.
Det tar timmar innan jag somnar men sen fick jag sova nästan fyra timmar på raken.
Det som är problematiskt med mig nattetid just för tillfället är att jag fryser och svettas om vart annat.
Jag fick öka Venlafaxinet innan jul och det är biverkan av den medicinen.
Jag tycks inte kunna reglera min kroppstemperatur.
Å så är det på dagarna med.
Det åker på en massa kläder och så börjar jag svettas och får ta av mig det extra och så håller det på...
Vem har sagt att det är lätt att äta medicin?
Nope det är det verkligen inte!

Nu ska jag se om jag får upp Mini.
På Torsdag börjar han skolan så...ja ni fattar.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. ha ha vi skrev om samma ang helger hoppas du får en röd bra dag i dag o mående är ok med dig vännen stor kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fått sova bättre i alla fall:) Det är a och o också:) Bra att ha en läkar tid. Hoppas det går bra. Kram

    SvaraRadera