söndag 4 januari 2015

Solen skiner...

Ett stort WOW!
Kan knappt minnas sist jag såg solen skina från en klarblå himmel.
Nackdelen är att det börjar bli minusgrader igen.
Och jag gissar på att det i det närmsta är omöjligt att gå ute nu.
Det ser glashalt ut!
Det skulle kanske fungera med skridskor eller så får jag leta rätt på broddarna.
Om jag tänker mig ut vill säga, jag behöver inte...

Gårdagen var lugn, bestod mest i att förbereda och laga mat.
Till och från under ca 6 timmar förstås, så det tog sin tid men jisses så smakrikt och gott det blev.





Det var första gången jag provade att göra porter på fläskfilé.
Konceptet är detsamma som man gör porterstek.
Potatisgratängen blev superlyckad, såsen på skyn himmelskt god och vitlöksmorötterna är som alltid smarrigt.
Jag och Mini satt länge och åt och njöt av varje tugga.
Jag fick mer än godkänt av honom.

Sen var han en raring och diskade undan medans jag värmde mig en mugg kaffe och la mig i sängen för att vila ner maten.
När kaffet var urdrucket så tog jag fram spikmattan och låg en timme på den.
Försöket att få bort ångesten som fastnat fysiskt i bröstkorgen/ryggen gick så där.
Det kändes lite bättre en kort stund men sen var det lika igen.
Nå sånt får jag ta med läkaren i morgon då vi har bokad telefontid.

Resten av kvällen tillbringade jag i sängen med "Morden i Midsomer" och "Unga kommissarie Morse" och sen var kvällen över.

I dag tar jag dagen som den kommer.
Någon mat behöver jag inte laga till, jag har massor sen gårdagens alla timmar i köket.
Känns skönt!

Hoppas ni får en härlig Söndag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här är det snöigt o mulet...
    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig matmamma du Millan. :) Du tar hand om det dina. Klart dom tar hand om dej också. Man blir så glad när dom göra såna små förgyllande saker...som diska tex...våra ungdomar. Ha en fin söndag kväll kära du. Kram

    SvaraRadera