söndag 25 januari 2015

Söndag och någon har tänt lampan ute...





Det är ju sol när jag tittar ut genom mitt köksfönster.
Å det ser riktigt trevligt ut.
Men oj vad snön är vit, det nästan svider i ögonen av att se på den.

Min natt har varit konstig.
Somnat, vaknat och snurrat på så hela natten.
De stunder jag sovit har jag drömt högst besynnerligt.
Massa människor från min dåtid har varit med i nattens drömmar på ett ytterst märkligt vis.
Man kan undra vad mitt inre vill säga mig?

Dagen blir givetvis lugn.
Till veckan har jag ( i min värld ) fullt upp med tre inbokade tider.
Det börjar i morgon bitti då det är dags för mammografi.
Självklart en viktig sak att göra så jag har ruskat om mig själv och bestämt mig för att gå.
Har blivit förvarnad att det är män som står för undersökningen men det stör mig inte ett jota.
Bara det blir gjort så...

Sen blir det en lättare handling innan jag traskar hemöver.
Har lovat Mini att jag ska baka till veckan så jag måste köpa hem mer mjöl, bakpulver och margarin, vilket jag såg häromdagen att det var nästan slut på.

Å så har jag läkartiden på Torsdag med den nya AT läkaren.
Nu blev det så att efter prat med kuratorn så har hon lovat att sitta med den första halvtimmen.
Det gör att det känns lite bättre.

Å på Fredag så har jag kuratorsamtal.
Det är nu det ska sätta i gång.
Vårdplanen är gjord så nu ska själva arbetet ta sin början.

Men nå det är kommande veckan det.
Nu är det fortfarande helg och Söndag.
Å det är skönt.

Hoppas ni har en toppendag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här finns det ingen sol idag! Mulet o lite snö!
    Fast det kändes vår då jag tog en promenad med Blondi en stund sen.
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera