söndag 18 januari 2015

Söndag...







Då är den här, den stora vilodagen.
Där måste jag lägga till ett fniss för det är i stort sett det enda jag gör.
Vilar, försöker alstra energi...

I går var ånyo en fin dag.
Det var/är så härligt med alla mina ungdomar här.
Vi hade många fina, givande samtal.
Maxi åkte härifrån vid 15 tiden.
Hon hade bokat in en filmkväll med väninnor.
Innan hon gick i väg så gjorde jag i ordning en påse med lingon till henne.
Det blev hon glad för så hon kan koka lite lingonsylt.

Midi passade på att tvätta när hon nu är hemma.
Hon har alltid med sig en påse tvätt när hon kommer till mig.
Men märk väl, hon går ner i källaren och startar maskinen på egen hand.
Det är inget jag behöver bry mig i.

Själv höll jag på med middagsförberedelser.
Eftersom Midi var här så gjorde jag en av hennes älsklingsrätter.
Vitlöksspäckad skinkstek som jag bakade i lergrytan i ugnen.
När den var klar så fick den stå och svalna på altanen.
Jag silade av skyn och reducerade ner den så jag kunde göra en god sås av den.
Jag gjorde slottspotatis.
Så fick jag önskemål om vitlöksmorötter så det gjorde jag samt en sallad på majs, ärter och tunt skivad gul lök.
Till det min hemgjorda lingonsylt.

Kan väl säga så att middagen blev grymt god och vi njöt alla tre.
Efter maten diskade Mini undan.
Jag satt med en kopp kaffe och bara njöt av rörelse i mitt hem.
Jag har känt mig väldigt fin i sinnet i helgen.
Dels har det naturligtvis med barnen att göra, att dom är hemma men jag är säker på att det är effekten av stesoliden oxå.
Den där otäcka ångesten som suttit fast i kroppen och gjorde rent djävulsk ont rent fysiskt har börjat ge med sig och det är så skönt.
Men hur det blir när jag slutar med stesoliden, ja om det tvistar dom lärda...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg!!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon låter härligt att läsa att du haft det så mysigt hoppas din måndag blir bra också kram på dig

    SvaraRadera