lördag 3 januari 2015

Tänka sig...

...att det är Januari och vi har nytt obrukat år framför oss.
Tja det kan väl knappast bli sämre än året som just passerat.
Det kan väl möjligen inte kunna bli det.
Men man vet aldrig vad livet har i beredskap åt en.

Jag har haft en mycket konstig natt.
I går kände jag mig så otroligt trött när jag kom hem.
Tog det bara lugnt.
Passade på att se ikapp lite på tv,n som jag missat.
Mini dök upp vid 15.45 ungefär.
Då var han jättehungrig så jag värmde på varmkorv och så åt vi dem med bröd.
Å satt länge och pratade i köket, sen följde han med mig till sovrummet och fortsatte att prata.
Själv gjorde jag mitt bästa för att inte gäspa, inte så synligt i vart fall.
Han hade mycket att prata om men vi har ju inte setts på en vecka så det brukar vara så.

Jag gjorde i alla fall kväll tidigt och kröp ner.
Det tog en bra stund innan jag somnade trots den extrema tröttheten.
Till slut föll jag i dvala men nej natten har inte varit avkopplande och vilsam.
Den har varit full med otäcka monster, vidriga demoner och jag har kallsvettats och sprungit hela natten.



Dom hann aldrig i fatt mig dom djävlarna men nu när jag vaknade så känner jag att ångesten är tillbaka igen, det där inne i bröstkorgen som gör så in i vassen ont.
Den där vidriga ångesten som liknar en hjärtinfarkt.
Den kom tillbaka under natten...

I dag ska jag inte göra så mycket mer än laga middag.
Det blir porterstek men jag ska använda mig av fläskfilé.
Det sägs bli underbart gott och rent tidsmässigt så går det fortare att tillaga än när man använder nöt.
Till det blir det potatisgratäng och vitlöksmorötter och så givetvis en underbar sås gjord på skyn.

Det får räcka för den här dagen.

På måndag ska jag ha telefontid med läkaren.
Dom har så fullt upp att det blev tvunget att knöka in mig men enbart genom telefon.
Lär inte få träffa hen förrän tidigast i slutet av Januari.
Sen har jag samtal på Onsdag.
Har inte pratat sen veckan innan jul.
Men det är till veckan det.

Nu är det helg och jag har Mini här så det ska väl fungera någorlunda.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Usch ja jag har också haft en mkt underlig dröm hoppas din dag blir bra stor kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hoppas att lördagen blir bra!
    Krmis

    SvaraRadera
  3. Hoppas så att du får bättre vila i natt! Och 2015 MÅSTE bli bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  4. kikar in & önskar dig en skön söndag stor kram

    SvaraRadera