tisdag 27 januari 2015

Tisdagsdröm...

Jag som sagt att jag aldrig mer ska gifta mig gjorde det i natt.
Sen såg jag aldrig den äkta hälften, han gick hela tiden jämte mig men inte en gång hände det att jag tittade honom i ögonen.
Vigseln ägde rum ute i bushen i en by ingen hört talas om.
Och givetvis så var det inte problemfritt.
När är livet det, särskilt inte i mina drömmar.
Det var problem med försäkringar och personer som inte var välkomna där.
Nå det var ju bara en väldigt knasig dröm.

Utöver det så insåg jag i går att syftet med mitt liv är att bli fru till ett fotbollsproffs i Spanien.
Det låter väl som en alla tiders ide'.
I går under chattsamtalet så lät det i alla fall jättebra.
Eller vad tycker ni?

Skämt och sido, idag är en ny dag.
Ute strålar solen mot den extremt vita snön.
Inne sitter jag.
Dagens första samtal med Älskade E pågår.





Ni ser jag kan göra fler saker samtidigt.

I dag så ska jag kanske ta itu med bakning.
Min son har beställt schackrutor, drömmar och någon slags långpannekaka.
Känns som ganska så smidigt.
Inte alldeles för mycket arbete bakom.
Jag skulle nog klara av det eller så gör jag som vanligt skjuter upp det tills i morgon.
Jag får fundera en stund till.
Dagen är fortfarande ung.

Vad hittar ni på i dag?



Själv kokar jag mig en kanna kaffe i min kära perkolator.
Vad vore jag utan den.
En av de viktigaste hushållsgrejerna jag har här hemma.
Den används flitigt.
Men så älskar jag mitt kaffe!

I går eftermiddag så bjöd jag hem Mini till mig efter skolan.
Jag hade köpt semlor när jag var på affären i går.
Vi hade ett jättemysigt fik med massor av prat.
Och så blev jag lugnare i sinnet av att tjuvlåna honom en stund.
Jag fick två härliga eftermiddagstimmar med honom.
Som jag skrivit tidigare, han är en underbar son som jag är så stolt över!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar