torsdag 22 januari 2015

Torsdag...





Ny dag igen.
Torsdag!
Det är mörkt och murrigt ute.
Inte blir det solsken idag inte.
Snarare mer snö om man ska tro på vädernyheterna.
Jag tycker att det får vara nog med snö nu.
Och kallgrader.
I dag är det - 10 och i mitt tycke är det för kyligt.

Mini har traskat i väg till skolan.
Han sköter sitt uppvaknande och fixande alldeles utmärkt bra.
Nog ligger jag vaken och hör om han kliver upp och jo det gör han utan att jag behöver gå in till honom.
Han är 15 1/2 år och det märks att utseende och kläder är viktiga för honom.
Det ska duschas varje morgon och ta på lite lukta gott.
Och kläderna är givetvis viktiga.
Jag måste köpa hem rakgrejer åt honom.
Har liksom missat det hitintills.
Eller så har det att göra med att jag inte riktigt hänger med.
Han som var min lillpojk har blivit så stor så fort.
I Fredags så sökte han in på gymnasiet.
Det var fullkomligt problemfritt då han länge vetat vad han vill gå där.
Men nu är det gjort i alla fall!

I morgon växlar han boende igen.
Hur kan en vecka gå så fort?
Det känns som att han nyss kom.
Å den vecka jag är ensam går inte alls lika fort som de veckor jag har honom.
Det har väl förvisso att göra med att mina veckor med Mini har mer tyngd och mening.

Nu ska jag dricka kaffe i lugn och ro, slå en pling till Älskade E och starta upp dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Visst går tiden fort..vår yngsta blir 17 år i sommar! Går på första året i gymnasiet...Äldsta har flyttat till Helsingfors.....mellersta dottern bor hemma än o går andra året i gymnasiet....
    Vi har fortfarande ca -18 grader, men solen skiner i varje fall :) Här ska det också snöa i helgen. Det börjar räcka nu tycker jag.
    Ha en så fin dag du kan!

    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Jag brukar säga så också:)...men så fort dagarna går. Man ser det på barnen...inte på en själv iaf ;-) haha...eller ljög jag nu:) Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Men åh vilken vacker bild såå mkt snö :) hoppas du får besök det är ju inte alls fel ;) stor kram

    SvaraRadera
  4. Har nu läst i fatt mig på din blogg och som vanligt MÅSTE jag utbrista i "vilka fina barn du har"!!!! De är verkligen jättefina! Förstår att du blir ett annat "jag" när de är hemma!

    Kyla är verkligen inte roligt någonstans. Jag försöker liksom intala mig om de positiva delarna i vintern, men det går inte riktigt så bra det. *ler* Hoppas du får sova gott och att du får en bra helg. (Och att besöket hos läkaren ändå blev ok..)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Passa på och tävla inne hos mig , du hittar tävlingen här

    http://lifeofjohanna.se/2015/january/tavling-i-samarbete-med-lugna-lyktan.html

    Ber om ursäkt om du inte gillar tävlingstips!

    SvaraRadera
  6. God morgon på dig vännen ..hoppas dagen blir bra o att du kan ta det lugnt o mysa kramen

    SvaraRadera