måndag 23 februari 2015

Å så ny vecka igen då...

Måndag förmiddag!
Ny vecka, nya äventyr.
Nå det där med äventyr kan ni ju ta med en nypa salt.
Det är lite dåligt med dom för tillfället.

I veckan har jag två tider att passa.
Först läkartid på HC och så samtal.
Fast utspritt på två dagar.
HC ja, jag vill ju gärna säga det gamla Vårdcentralen men det har ju bytt namn till Hälsocentralen.
Gudbevars vad nu det skulle vara bra för.

Hälsocentralen låter lite nyttigare, aningen friskare eller vad tycker ni?

I övrigt ska jag handla i veckan, lite storhandling blir det.
Mini går på Sportlov nästa vecka och då går det åt mer här hemma.
Å så måste det ju betalas räkningar oxå.
Jippi så roligt, tänk om man ändå kunde slippa det typ två månader per år.
Valfria ska dom vara och så läggs det inte dubbelt efter man haft sin valfria.
Så himla trivsamt det skulle ha varit att ha mer än vanligt i den nu så tomma börsen.

Baka en långpannekaka hade jag tänkt mig oxå.
Funderar på Snoddas, det var länge sedan sist.
Å Mini skulle bli överlycklig!

I dag har vi ingen sol.
Det har känts kyligt i natt.
Ni vet jag har ju alltid vädringsluckan öppen.
Och jo jag hade rätt.
Temperaturen är nere på - 11 grader.


Lånad från nätet


Fortfarande vinter med andra ord.
Det spelar ingen roll hur mycket jag hoppas på en tidig vår, nä int' bli de så.
Nästa månad då borde det bli bättre.

Hoppas ni har en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Vi får ju hoppas på varmare nästa månad....men det ser man sen
    Hoppas att måndagen blir bra!
    Vi kom nyss hem då vi varit o handlat lite mat
    Kram

    SvaraRadera