fredag 27 februari 2015

Äntligen Fredag...

Vaknade upp till en härlig Fredag.
Som jag sett fram emot denna dag.
Då jag får hem Mini igen och han går på sportlov.
Det känns gudomligt skönt må jag säg'.

Ute är det murrigt och grått.
Det ser ut att blåsa med.
Temperaturen visar nollan.
Men i dag håller jag mig hemma.
Det får räcka med gårdagen.

Kan väl säga som så att den där storhandlingen jag gjorde var allt annat än lätt.
Av någon konstig anledning så var det jättemycket folk på affärerna.
Jag var ju på två stycken.








Så det var trångt och lite svårmanövrerat trots att det verkligen finns generösa utrymmen i butiken.
Jag storhandlade som jag sagt och hade en diger lista att avverka innan jag kunde gå till kassan.
Å när jag väl stod där och la upp alla varor på rullbandet tänkte jag, å du milde tid, och jag ska packa ner det oxå.
Och det tog sin tid.
Sen när jag skulle ta fram mobilen och ringa taxi så hade jag ingen mobil.
Den hade jag glömt hemma.
Kände mig lite virrig då jag undrade hur jag skulle ta mig hem men sansade mig sen och frågade om jag fick låna telefon i förbutiken.
Och det fick jag ju.
Taxin kom relativt snabbt.
Och så lastade vi in alla kassar i bilen och sen gick bilfärden hemåt.

Väl hemma så ställdes kassarna utanför taxibilen, det var en sån chaufför.
Somliga är rar och bär dom till bron men inte denna.
Nå sen var det bara att bära in dem.
10 kassar pinfullt fyllda.
Kan säga att jag var helt otroligt slut på när jag till slut lyckats bära in allt.
Och sen packa upp och ställa in där det hör hemma.
Nå då hade jag gjort mitt kan jag tala om.

Nog känns det att jag har vajsing med hjärtat.
Det märktes mycket tydligt efter gårdagens ansträngning.
Jag tordes faktiskt inte kolla pulsen.
Det rusade något helt otroligt.

Men det var gårdagen det!
I dag är det annat.
Jag ska baka snoddas (recept kommer sen) och så ska jag rensa upp på mitt skrivbord i mitt sovrum.
Där har blivit en avstjälpningsyta så det är massor som ska bort.
Mini ska få ta det skrivbordet till hans nya rum.
Det är ett hörnskrivbord, mycket större än han har nu och bra mycket mer bekvämt.
Så det blir en del göranden i dag.

Men nu mer kaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Oj oj du fick en snäll taxi snubbe som hjälpte till alla fall härligt när man fyller förrådet med mat :) trist att du kände dig så ju hoppas du får njuta av dagen ta hand om dig kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du handlade mycket ;) Och bra med taxi. Idag ska det fyllas på här också. Orkade inte med det igår så.....Här är det också mulet ,blåsigt o runt 0 grader just nu...Snoddas är så gott :)
    Ha en bra fortsättning på fredagen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har du frågat om hjärtat hos din läkare. Vet bara av egen erfarenhet..att hjärtat behöver sömn. Hoppas du får en utredning av dina bekymmer o inte går för länge med frågetecken. Ha en fin helg 😄. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet redan, min hjärtrytm är för hög. Har runt 110-120 i vilopuls. Har fått utskrivet blodtryckssänkande som jag ska prova och se om det får ner hjärtslagen till normala.
      Läkaren trodde det var en biverkning av mina mediciner.

      Radera