lördag 7 februari 2015

Att vakna upp en Lördag full av liv...

Jag fick mig ett trivsamt uppvaknande i morse.
Mina bägge tjejer kom hit sent i natt, så jag var/är inte ensam.
Dock orkade jag inte vara vaken tills dom kom och tur var väl det då tåget var försenat och var i stan efter 00.30.
Deras far hämtade upp flickorna och skjutsade hit dem.
Då sov jag.

Men i dag när jag klev upp så hade flickorna vaknat och ett sånt härligt stim här är.
Dom är som vanligt jättemysiga att umgås med.
Här har ätits frukost och nu håller dom på att göra sig klara för en tur in till byn.
När dom kommer tillbaka så väntas ett besök av finaste Pappelino med fästmö.
Han ringde tidigare och ville veta när dom var hemma.
Det var ett tag sedan han träffade dom sist.
Å senare i eftermiddag väntar jag hit Mini oxå.

Så den här helgen går i glädjens tecken.
Så himla mysigt att ha alla mina ungdomar samlade under mitt tak.

Gårkvällen var förövrigt väldigt lugn, nästan lite tråkig.
Det var inte mycket att se på tv;n så jag satt mest vid datorn och chattade och kollade runt.
Fröken K ringde runt 21 snåret så vi pratade en stund.
Hade tagit mina kvällstabletter så samtalet blev inte så långt.
Väl i säng så gick jag in på programbiblioteket och så blev det två avsnitt av "Brottsplats USA" och sen ett avsnitt av "Syndens näste" som jag tydligen somnade till.

Nå nu är det Lördag, solen skiner och det är plusgrader ute.
Jag ska gå på en liten promenad medans flickorna är inne i byn.

Hoppas ni har en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Men va härligt det låter jag är glad för din skull :) njut allt du kan stor kram

    SvaraRadera
  2. Men så kul att du har haft en fin helg. Det var du värd:)) Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en skön dag som du vet är min helg jobb jobb men sen är det ledigt i dagarna 2 härligt hoppas du får en skön söndag också ta hand om dig kram

    SvaraRadera