måndag 9 februari 2015

Avbokat...

Ställde klockan tidigt i morse eftersom jag hade en kuratortid i dag på förmiddagen.
Men jag lyckades inte riktigt kliva upp.
Hade bestämt mig för att ligga till 09.
Klockan 08.45 ringde min mobil.
Det var sköterskan på psyket som meddelade att min kuratortid var avbokad då kuratorn var hemma och vårdade barn.
Det kändes riktigt skönt att slippa ta mig in till byn.
Jag är lite slut efter helgen.
Inte för att den inte varit angenäm, den gav positiv energi men jag blir ändå utmattad och slut på.
Nu kan jag vara hemma i dag.

Helgen har som sagt varit otroligt gemytlig.
Ungdomarna har varit på sitt bästa humör.
I går överraskade tjejerna mig genom att åka in till byn, handla och bjuda på en jättehärlig frunch.




Det kändes lite som att bo på hotell.
Vilken härligt lyxig frunch det var.
Allt tänkbart gott fanns uppdukat på bordet.
Vi satt länge och åt och myste.

Maxi var den första som gick härifrån.
Sen åkte Midi och Mini tillsammans.

Oj så tomt det blev sådär plötsligt.
Ödsligt liksom!
Jag kunde inte riktigt vänja mig med tystnaden som följde på deras avtåg.
Så kvällen blev vemodig.
Och ångesten tog mig i sitt grepp.
Så som den kan göra..

Men nu är det en ny dag, en ny vecka.
Får se när jag får tid hos kuratorn, förhoppningsvis blir det denna vecka men man vet aldrig.
Hen hör väl av sig när hen är tillbaka.

Nu ska jag koka mig en kanna kaffe.
Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Åh va gott det ser ut och skönt att du slapp åka i väg ...snälla kids du har som gör sånt för dig ..njut o ha det bra kramen

    SvaraRadera
  2. Ser ju gott ut o skönt att du slapp iväg :)
    Ha nu en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen...hoppas allt är bra med dig och att du får en fin dag stor kram

    SvaraRadera
  4. Det är bra att det finns någon utomstående att prata med..så det kanske lättar lite det man har inombords. Hoppas du får en ny tid i veckan då. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera