fredag 13 februari 2015

Blänatt...



Hit längtar jag alltid när det känns som mest outhärdligt.


Men nu är den äntligen över, natten från h-vetet!
Ingen sömn alls i natt.
Bara ångest, sån besvärlig så jag knappt tror att jag ska överleva den.
Men efter en mörk natt gryr en ny dag.
Å i dag känns det aningen lättare.

Ringde psykjouren sent i går kväll men vad kan väl dom göra?
Den finns inte ens i min stad längre.
Den är flyttad till närmaste storstad söderöver.
Så där sitter någon som inte vet ett jota om mig och som inte kan ta ett endaste beslut.
Fungerar enbart som en röst i natten.
Man får ingen hjälp då man ringer dit, det är en sak som är sann.

Nå i eftermiddag så får jag hem Mini och det ska bli skönt.
Han har redan varit här i morse innan skolan och lämnat grejerna.

Jag har tagit fram kakdegen jag gjorde i går kväll, nu väntar jag på att den ska mjukna till sig efter en natt i kylskåpet så att den går att skäras upp.
Strövarkakan jag bakade i går står i lådor ute på altanen.

Till middag blir det fyllda rullader av nöt.
Fyller med bacon, dijonsenap, persilja och röd lök samt kryddor.
Steker på dem och sen ska dom efterkoka i god buljong tills dom blir möra och goda.
Av buljongen gör jag en god sås.
Till det serverar jag någon form av potatis, antingen kokt eller pressad och sallad.
Mini fick välja vilken mat han ville ha i kväll.
Så det är hans val men mammans arbete.

Snart har mitt kaffe gått klart.
Längtar efter dagens första mugg.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Ojojoj Millan - du verkar ha haft några jobbiga(re) dagar nu igen.. :(( Men jag förstår ju att det inte är enkelt när man har haft samtal.. Det är som att gräva upp en soptipp och känna stanken. Men det ÄR nödvändigt, för att bli bättre... Så småningom. Vad himla jobbigt med din bror!! Så klart att han fick din mammas iskyla.. Usch!

    Hoppas att helgen blir bättre, att det hjälper att ha Mini där! Hursomhelst lät det som om ni kommer att äta gott! :)) Ta hand om dig Millan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Go morgon....men fy vad hemskt skönt när det är över ...hoppas du får en fin alla hjärtans dag vännen ta hand om dig kram

    SvaraRadera