torsdag 19 februari 2015

Dax för samtal igen...

Det är en sån dag i dag.
Samtalsdag!
Kan inte säga att jag egentligen ser fram mot det.
Inte i det här skedet då det får mig att må ännu sämre.
Men det ska göras och någon gång framöver så är det väck med alla gamla fula demoner som inte hör hemma i mitt liv.
Det ser jag fram mot.
Nu kanske inte alla demoner bara försvinner men dom kan förmodligen bli lättare att hantera.

I dag har vi plusgrader.


Hela 3 sådana.
Det är mulet och har jag otur så kommer det att sätta i gång att snöa senare.
Jag hoppas jag slipper under min promenad till byn.
Den här vintern känns evighetslång.
Som om det aldrig tänker ta slut.


Förra våren


Lite dumt att känna så då det bara är Februari men jag är så trött på denna årstiden, jag vill ha vår!

När jag kommer hem efter lunch blir det nog att starta en tvättmaskin.
Hade tänkt i går men det föll i glömska.
Det finns annat jag borde göra här hemma med men just nu orkar jag inte ta tag i nåt så jag blundar.
Blunda har jag blivit mycket duktig på att göra de senaste åren.
Jag är nog världsbäst på att blunda och inte se allt som borde tas hand om.
Det får gå det med.

Nu är det fullt ös i mitt kök.
Mini har friluftsdag i dag så här ska kokas varm choklad och packa ihop fika och annat gott.
Det blir väl inte så gräsligt att vara ute en dag då det är plusgrader.
Han lär vara trött i eftermiddag när han kommer hem.

Nej nu ska jag hjälpa Mini lite så jag avrundar detta inlägg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Hoppas att samtalet går bra!
    Och att du får en bra dag!
    Känns som vår därute nu :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig ...ja våren vill jag också ha :) men det är nog ett tag till ...hoppas ditt samtal blir ok allafall va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
  3. Jag var på mitt första Af/Fk möte idag, men det gick bra. Nästa vecka skrivs jag in på Af, det har jag inte varit på över 20 år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har jag oxå varit under de tre månaderna jag var utförsäkrad. (Trots att jag har ett arbete, vilket jag inte kan gå tillbaka till, inte i det läge jag var då och inte nu heller).

      Radera
  4. Visst känns det som vi vill ha vår...självklart:) Det är nog många som dessutom är vårtrötta. Men ljuset kommer. Kram :-)

    SvaraRadera