fredag 20 februari 2015

En dag inte så lik dom andra...

Väl hemkommen efter ärendena i byn (tog ca 20 minuter med dessa tre ställen jag besökte) så packade jag upp och sen kokade jag kaffe.
Det är ju helg så jag kände att jag ville köpa hem något gott då jag ska sitta ensam och allt.
Så vad blev det då?
Jo 2 kilo apelsiner på Ica för 15 riksdaler och en glassbytta, apelsin och choklad smak.
Förutom semlorna förstås och en liter mer mjölk så Mini kunde ta o'boy till sin semla.

Mini kom hem, röjde upp på sitt rum och packade ihop sina pinaler.
Å nej han dammsög inte, tror han glömde bort det denna vecka och jag kände inte för att påminna honom, ville hellre ha tid i köket för fika och mysprat.
När vi fikat klart och han tagit en apelsin som han satt och skalade (märkligt hårt skal var det) så ringde det på dörren.
Både han och jag kände oss störd för det ringer så sällan på min dörr.
Vem kunde det vara?

Öppnade och där stod min x-svärmor utanför.
Ja men se där, det var verkligen inte i går.
Hon hade med sig en fin tulpanbukett till mig.




Å som jag förstod så kom hon inte för Minis skull, hon trodde att han åkt hem till sin far redan efter skolan.
Ja men där ser man!
Det blev en hel del prat, men mest av allt pratade hon.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta.
Vi har ju inte haft mycket kontakt sedan skilsmässan.
Bitvis har det gjort ont att bli ratad.
Vår kontakt innan var "den dotter jag aldrig fick", då hon födde två söner.
Men som sagt efter jag och x-maken gick skilda vägar så försvann även hon.
Det fanns inget intresse över för mig.
Ni vet "blod är tjockare än vatten".
Vi har haft några explosioner här hos mig då hon betett sig rent ut sagt bedrövligt åt och det gick så långt att jag sa att ni är inte välkommen i mitt hem mer.
Det gällde både x-svärmor och x-make!
Å så nu är det som om ingenting någonsin har hänt.
Jag blir aningen förvirrad av det.
Vet inte vad jag ska tycka, tänka eller tro!

Men jag fick en tulpanbukett i alla fall och den pryder sin plats på köksbordet.
Förutom det så saknar jag Mini.
Vad jag önskar att han bodde hos mig jämt.
Inget som är enkelt då hans far vägrar det.
Här är tyst och tomt och jag är ensam.
Ikväll känner jag mig verkligen ensam.
Men det är en sådan dag.

Hoppas ni har en underbar kväll alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Fin bukett :)
    "Knarras" är dialekt o betyder ungefär att man gnäller...
    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera