onsdag 25 februari 2015

Fastande...

Jag märker att det här var ju inte så lätt som jag trodde att det skulle vara.
Att vara fastande, inte få dricka vatten eller kaffe under förmiddagen.
Jag är så himla törstig.
Halsen känns som en öken.
Så här efter i går inser jag att det hade varit lämpligare att välja en morgontid och inte som jag valde 11.15.
Men eftersom jag har samtal klockan 13 så ville jag inte ta mig flera vändor till byn.
De i sig är på tok för mycket arbete för mig.

Nå nu sitter jag här och trånar efter ett stort kallt glas med kranvatten.
Å så mina två muggar kaffe jag brukar börja dagen med.





Nå drömma får jag vackert göra några timmar till.
Har ca 1 1/2 timma mellan provtagning och samtal.
Tror jag går ner på byn och handlar lite.
Det gapar skrämmande tomt här hemma.
Som det vanligen gör när jag har ensamvecka.
Det blir bara en liten nätt handling, bröd och pålägg typ.
Storhandla ska jag göra i morgon eller på Fredagsförmiddag.
Har inte bestämt än hur det blir.
Det beror på dagsformen.

Ute är det förvisso plusgrader men det är murrigt och grått.
Ganska blött efter vägen och bitvis snorhalt.
Det är inte riktigt väglag för långpromenader.
Min tur till byn fram och åter landar på runt en mil.
Om jag nu går bägge vägarna förstås.
Får se efter samtalet i vilket skick jag är i.
Det kan bli tal om buss hem.

Ni får ha en fantastisk Onsdag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. God morgon ...din stackare där, jag har också haft så nån gång o det är för jäkligt att dom låter en vänta håller med dig ..hoppas det löser sig för dig o dagen blir bra stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja, inte är det roligt med fastande då man ska på proven....
    Hoppas att dagen blir ok i alla fall!
    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Ojoj inget kaffe på morgonen, men hoppas nu att du får förklaringar o att du kan få må bättre.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Visst är det jobbigt..när man vet att man inte får dricka kaffe eller äta..pga provtagning:) Då vill man ha extra mycket..bara för att man inte får:)) Kram

    SvaraRadera