söndag 22 februari 2015

Fortfarande sol...

...och kallgrader.
Och halt, det ska inte glömmas bort.
Men jag håller mig inomhus i dag med så andra får halka och sparka omkring ute, det stör mig inte.
Det är ju vilodagen idag, eller hur?


Vill ha vår!



Gårdagen gick i lugnets tempo.
Jag gjorde inget vettigt överhuvud taget.
Strosade bara runt här i mina hemmakläder.
Drack kaffe.
Tittade på tv.
Löste något korsord.
Värmde på mat.
Gjorde mig en skål med glass.
Skickade i väg några ord på WF.
Skalade en apelsin och åt.
Surfade knappt på nätet alls.
Slumrade lite.
Tittade på mer tv.
Pratade en stund i telefon.
Svarade på ett sms.
Bläddrade i en tidning.
Läste om "zon-yoyox", tryck dig frisk, grimasera dig vacker.
Drack en till kopp kaffe när jag satt ute en stund på min inglasade altan.
Åt en kola.

Som ni läser, inget vettigt alls.
Å så får det faktiskt vara vissa dagar.
Och helt utan dåligt samvete för att jag inte tagit itu med några behövda måsten.

Dagen blir säkert likadan.
Jag börjar med kaffe och så är jag sugen på en apelsin.

Vad hittar ni på i dag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Lugn söndag här..en promenad med Blondi ser det ut att bli :)
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du jag är på jobbet men har rast i 4 timmar så har nyss skrivit ett inlägg :) låter rätt skönt o varför behöver man göra vettiga saker alltid? ;) slappa o ha det skönt kramen

    SvaraRadera
  3. Kikarin & önskar dig en fin måndag kramen

    SvaraRadera