fredag 6 februari 2015

Fredag...



Syskonkärlek fotat en sommar fylld av kärlek


Tänk nu har en vecka passerat igen.
I eftermiddag är det tid för Mini att växla boende.
Men vadå, jag tycker att jag fick hem honom nyss, inte kan det väl redan vara dags?
Jo så fort går en vecka.

I går så hade vi en riktig mysfika i min säng igen.
Vi tittade på "Hela England bakar".
Och smaskade i oss av allt det goda jag bullat upp.

Under den här veckan kan jag konstatera att jag ätit middag vid köksbordet med Mini alla dagar utom en.
När middagen var klar hade han precis påbörjat en spelomgång och gick inte att få lös så jag gjorde ordning en matbricka och la mig i sängen och åt.
Jag var tokhungrig den dagen och orkade inte vänta den ca halvtimmen det skulle ta innan Minis spelrunda var klar.
Vi har kvällsfikat i min säng hela tre gånger.
Mini överraskade mig en kväll då han åkte i väg och kom hem med semlor och choklad.
Vi har haft många långa samtal i köket.
Det finns mycket inom en 15 1/2 åring som vill ut.
Det har varit en härlig vecka.

Jag blir dock inte ensam så länge för någon gång ikväll så dyker Midi upp.
Hon ska vara hos sin mamma i helgen.
Titta genom kartongerna hon har här, vad hon har och inte.
Så i morgon så kommer Mini hit igen.
Han ska hjälpa Midi med hennes dator som tydligen är full med virus.
Och så skall dom givetvis umgås.
Mini ska tydligen sova över här.
Sen får jag se om Maxi oxå kommer.
Har inget hört men man vet aldrig.
Så helgen blir stimmig och full av ungdomar!

För mig är det helt okej!

Dagen då.
Nej inget särskilt ska göras.
Starta en tvätt om lust finnes.
Titta på ett korsord om hjärnan vill.
Ligga i sängen och glo på tv.
VILA!
Njuta av dagen!

Mycket mer än så behöver jag inte ta för mig.
Det räcker så väl!

Vad gör ni i dag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ja din dag är väl rätt bra tycker jag här skall snart träna sen jobb o så hela helgen bläää men så är det hoppas du har det bra stor kram

    SvaraRadera
  2. Ser ut som att du får en bra dag :) Här skiner solen , härligt!
    Ha nu en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår ju att dina barn är något alldeles enastående! *ler* Och jag blir så glad över att de verkar ha varandra - det är ju ingen lätt situation de är i med skilsmässan och hur du mådde i tvåsamheten och att du nu, någon de älskar, är sjuk. Men den gemenskapen de har, har ju du varit noga med att bevara! Härligt!

    Hoppas helgen blir bra och att det inte kommer någon mera snö!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skilsmässan har mina barn bearbetat så det finns inga störande element därifrån.
      Mitt mående är jag försiktig med att visa för dem. Dom vet att jag inte mår bra men inte riktigt vidden av det. När jag har dem hos mig så är jag först och främst mamma på alla sätt och vis.
      Vi har däremot skapat en väldigt innerlig och kär kontakt efter skilsmässan, det tog sina år men vi är på ett fantastiskt ställe idag.
      Mina ungdomar har alltid varit väldigt nära varandra. De är syskon men oxå bästa vänner. Visst har det kivats och retats när dom var mindre, som alla syskonkullar gör men den där djupa kärleken dom känner för varandra har alltid funnits. Något jag är enormt tacksam för att se. Den här närheten och viljan att alltid ställa upp på varandra, det är något jag saknat i min egen syskonskara.

      Radera