måndag 2 februari 2015

Insnöad...






Det tycks inte ta slut, detta snöande.
Gårdsplanen får skottas flera gånger per dag.
Nu är värdfolket ute och skottar igen.
Annars skulle jag nog bli insnöad här...

Så var det Måndag igen och ny vecka står för dörren.
Den här veckan känns himla skön då jag inte har några åtaganden alls.
Jag är fri att göra ingenting alltså!

I går kväll så ringde Midi till mig.
Hon sa att hon tänkte åka hem till helgen och frågade om det var okej.
Självklart sa jag, du är alltid välkommen hem.
Så sent på Fredagskvällen så får jag hem henne.
Jag antar att hon ska kolla genom kartongerna, vad hon har och inte så hon vet när hon väl flyttar in i lägenheten, vilket är ganska så snart.
Inflyttningen är satt till den !;a Mars.
Det ska bli härligt att få rå om henne en helg.

Mini och jag hade några mysiga timmar innan han gick och la sig.
Vi såg några intressanta program på tv;n, pratade och fikade kvällsfika i min säng.
Så nattade vi både mig själv och han.
Klockan hann passera 22 innan vi insåg att den blivit så mycket.
Så blir det när man har mysigt.
Som jag skrivit tidigare är han en så härlig människa och jag trivs så bra med honom.

Dagen har börjat lugnt och lär fortsätta i samma takt.
Jag har som vanligt samtalat med Älskade E.
Våra morgonsamtal är svåra att vara utan.
Till middag i dag så ska jag göra stuvade makaroner och steka falukorv.
Enkel husmanskost men ack så god!
Nu mera kaffe...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



1 kommentar:

  1. Tur att det finns folk som skottar så man tar sig fram:) Det har kommit en del kan man väl säga:)) Ha en fin början på veckan. Kram

    SvaraRadera