tisdag 24 februari 2015

Inte riktigt, riktigt bra...

Ja men då har jag varit och träffat farbror doktorn då.
Med i sällskapet fick jag en ung läkarstuderande som undrade om han fick sitta med mig hos läkaren.
Jovisst sa jag (säger ju aldrig nej, vet ni).
Så han pratade med mig innan läkaren, följde mig på labb och pratade efter läkaren.




Nå vad hände då?
Jo jag fick beskriva mina åkommor.
Hjärtkänningen och den konstiga huvudvärken.
Han ville då kolla blodtrycket och nja det var väl sisådär.
Inte egentligen dåligt men jag har en för snabb hjärtrytm.
Tror vilopulsen låg på 110.
Så då fick jag gå över till labb för EKG kontroll.
Har aldrig gjort det tidigare.
Nå det visade inga fel egentligen förutom att hjärtat slår för snabbt.
Vilket läkaren trodde beror på alla mediciner jag äter i dag.
Så nu har jag fått utskrivet en blodtryckssänkande medicin med förhoppning att hjärtat ska bete sig mer normalt.

Och i morgon ska jag tillbaka på labb för en massa provtagning.
Det gick inte i dag då man skulle vara fastande i 12 timmar och jag hade givetvis druckit två koppar kaffe i morse.
Så i morgon blir det då.
Nu ska jag bli helkollad, sköldkörteln, njurar, lever, blodfetter, blodstatus, långtidssocker och en hel del annat oxå.
Listan var ganska så lång som jag lämnade i från mig till sköterskan.
Å detta har ju ingen gjort alls så det är ju bra att få en genomgång av hur kroppen fungerar eller inte..

Det där med huvudvärken var han helt säker att ökningen av Venlafaxinet låg bakom så det tog han med en nypa salt.
Att jag har så kraftiga hjärtkänningar tror han beror på att hjärtat slår så snabbt så det blir ett tryck inom i bröstkorgen och det i kombo med kraftig ångest, tja ni fattar....inte konstigt att jag har "hjärtinfarktskänning" titt som tätt.

Nå så jag är ju i ett ganska hyfsat skick förutom att mitt hjärta slår så ruskigt snabbt.
Om nu inte provtagningen i morgon visar att det är slut på kärringen förstås...
Det får jag inte veta på några veckor!

Nu känner jag mig ganska så trött och slut på.
Jag ska ta det lugnt och vila resten av dagen.
Det är en ny dag i morgon och då blir det både provtagning och samtal.
Så det kan gå!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Vad bra att dom kollar upp dej nu!
    Nu hemma från vattengympan o det blir kaffedags snart! Sen tror jag hunden Blondi vill ut en sväng..
    Ha en bra fortsättning på dagen! Vila, vila nu

    Många kramar/Paula

    SvaraRadera