söndag 1 februari 2015

Ja men Jisses...

....så det snöar.


Fotot är ca en vecka gammal och nu har det vräkt ner än mer snö.


Å vilken snö som redan fallit och ligger längs vägar, trottoarer, ja överallt.
Å hur kan jag nu veta det kanske ni undrar?

Jo jag har varit ute på en promenad så här på Söndags förmiddagen.
Det var sannerligen inte roligt och gå på oskottade vägar.
Jag gillar inte att pulsa i snön och det värsta av allt att under snön var det halt.
Det som gör mig en smula glad är att jag slipper skotta.
Det finns sina fördelar med att hyra lägenhet.

Gårdagen var lugn och skön och innefattade mycket vila för mig.
Självklart lagade jag middag.




Jag stekte fläskfilé, jag gjorde en champinjonsås på färska champinjoner (den blev dögod), så gjorde jag slottspotatis, wokade grönsaker och svartvinbärsgelé.
Inte så värst avancerat men det smakade himmelskt.

I dag blir det en restdag.
Mini får välja på fläskfilé eller pulled pork sen i Fredags, och jag får givetvis välja jag med!
Känns skönt att inte behöva anstränga mig idag och ändå få äta god tillagad mat.

Just nu dricker jag kaffe och njuter av både aromen och smaken.
Förmiddagen har varit lugn.
Natten hygglig och utan konstiga drömmar.
Jag känner mig lite mer okej sen Fredagens samtal men plågas fortfarande av ett lätt illamående.
Det är mycket som måste ramla på plats.

Till veckan har jag inte ett enda åtagande så det känns skönt!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om! 

3 kommentarer:

  1. Här har det också snöat ordentligt!
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig bild men jag gillar snö för att vi så sällan har det o då det kommer blir det lite bara sen är det borta igen ...skönt med tom agenda ha det gott kramen

    SvaraRadera
  3. Usch och blä för snö... Och för vintern också faktiskt! Det är verkligen inte min favorit årstid.. Hoppas du får en bra vecka nu!

    Kramar

    SvaraRadera