tisdag 24 februari 2015

Läkartid...

Då är dagen D inne.
I dag har jag läkartid på förmiddagen.
Får se om det är en blasé eller engagerad läkare.
Kan ju vara gott att få veta om något inte står rätt till i kroppen.

Nu väntar jag på att mitt kaffe ska gå klart så jag kan dricka en mugg innan jag stoppar in mig i duschen för att tvaga min sargade lekamen.
Jo det värker lite överallt i dag.

Sen blir det att klä på mig och traska in till byn.
I dag är det sol och 0;an på termometern så det ska väl gå bra.
Huvudsaken jag inte fryser ihjäl och det lär jag inte göra i dag i alla fall.
Fasligt upp och ned det går i temperaturen.
I går var det kallt för att sen bli mildare fram emot kvällen och då snöade det.
Nu är det milt igen men ingen snö, bara sol.

Gårdagen var oxå en lugn historia.
Jag var hemma.
Jag pratade inte med en levande själ.
Det har jag inte gjort sen i Torsdags.
Emellanåt trivs jag att ha det så.
De sista dagarna har det passat mig alldeles utmärkt.
Eremiten i mig har talat!

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas att det går bra hos läkaren! Lyckliga du som har sol :) Här mulet o så har det regnat..
    Ha en bra tisdag!
    Kram

    SvaraRadera