lördag 28 februari 2015

Lördag och sol...

Det är ju alltid trevligt att vakna upp och se solen skina.





I dag känner jag att kroppen inte vill.
Fy så den värker.
Men som sagt, allt bärande i går har sitt pris.
Tur att det blev så lyckat i alla fall.
Och Mini är supernöjd.
Sånt glädjer en öm moder.

I dag borde jag ta itu med gästrummet men nej jag tror att det får vänta någon dag.
Pratade med Midi i går och hon och pojkvännen kommer hit på Lördag nästa vecka.
Hon ska ju ta med sig sitt pick och pack härifrån.
Så det innebär att jag har några dagar på mig innan gästrummet ska stå färdigt.
Skönt för mig!

I går gjorde jag det enkelt för mig.
Jag gjorde hempizza.
Men så otroligt god den blev.
Tycker dom här pizzakitten är kanonbra.
Förr gjorde jag alltid pizzadegen själv men nuförtiden så skippar jag det arbetet.

I dag ska jag göra schnitzel.
Mini har önskat det länge och i veckan fick jag tag på det till hyggligt pris.
Så i eftermiddag ska här bankas ut kött och så vänder jag det i ägg och sen i ströbröd där jag oxå blandat ner kryddor.
Till det så ska jag göra slottspotatis och så blir det ärtor och kryddsmör.
Det man ska tänka på när man gör en egen panering är att låta köttet vila, alltså inte steka på direkt.
Då sätter sig paneringen bättre.

I dag ska jag fortsätta njuta av att ha Mini här.
Han har precis vaknat så jag ska väl duka fram frukost om en stund.





Ha en superdag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Här skiner INTE nån sol..inte än åtminstone..mulet o grått är det....
    Sitter med färg i håret just nu :)
    Blir inte så mycket idag..ett nytt inlägg dyker väl upp senare idag också...
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. här är det grått o trist men det är ok dock men va gott det ser ut nu blir jag hungrig hoppas din dag blir bra å va rädd om dig fina kramen

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med solen:) Man piggnar till. Härligt för dej att ha sonen hemmavid. Passa på o mys. Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vad härligt med sol!!! Vi hade också en liiiiiten liiiten sväng av sol här i dag och det lilla gjorde allt! Man blir så glad!

    Vilken fantastisk vecka Mini kommer att ha hos dig - all denna goda mat och att bli så ompysslad. Ta hand om dig själv du med! Kram

    SvaraRadera
  5. Kikar in så här på söndagen och hoppas du har det bra härligt med besök sen då :) stor kram

    SvaraRadera