lördag 21 februari 2015

Lördag...

Solen skiner från en klarblå himmel.
Å helt plötsligt är det -7 grader ute.
I går hade vi kanonväder, varmt och soligt.
Jag hade 22 grader på min inglasade altan.
Inte behövde man en jacka för att sitta där inte.
Och över en natt så blir det kallt.
Bara för att jag ska bli påmind om att det fortfarande är Februari och vinter.

Natten har för övrigt varit ganska så uslig.
Inte en bra natt med andra ord.
Men jag somnade till slut fast då var klockan tidig morgon och jag är vaken nu så det blev inte så många timmar.
Tur att jag inte har tider att passa.
Helgen och sömnen får bli som den blir.

Min vackra tulpanbukett står på mitt köksbord.
Jag inser att det är länge sedan jag fick blommor.
Och jag är inte duktig på att köpa själv heller.
Varför inte då kanske ni undrar?
Tja jag bor en bra bit från byn och affärer.
Nu under vintern skulle buketterna förmodligen frysa ihjäl innan jag tagit mig hem.
Så det blir helt enkelt inte av.
Men nog är det fint och trivsamt med en bukett blomster på bordet.


En annan bukett jag fick en gång i tiden.


Jag kanske borde unna mig själv detta någon gång om sänder.

I går ringde min kurator.
Hon har bokat tid på Vårdcentralen åt mig.
På Tisdag ska jag träffa en läkare.
Får se om han vill kolla upp mitt hjärta och min hjärna...
Nå det med hjärnan har mer med huvudvärken jag får som är så konstig.
Oh så trevligt det ska bli, jag är ju så himla förtjust i läkare.
Fast jag förstår ju själva grejen, att kolla upp så jag inte har några kroppsliga problem.
Det blir nog bra!

Nu ska här drickas nykokt kaffe.
Himmelsk manna eller gudarnas nektar?
Underbart gott är det i vart fall.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Kaffe är ju jättegott på morgonen :)
    Nu blir det ska att laga mat här....
    Ha en bra lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med om kaffet och min kopp/2 koppar på morgonen är bäst ...hoppas du får en skön helg o kan sova ut stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag fick också blommor igår, försenad Alla <3 dag bukett :)
    Hu vale för kaffe, nåt så vedervärdigt vidrigt...
    Här är det smoothies, gröt elr varm choklad denna årstiden.
    Ha en skön lördag !!

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint med levande blommor...kul att få som bara den:-)) Kram

    SvaraRadera