måndag 16 februari 2015

Man kan undra...

...hur temperaturen ena dan visar -16 grader för att i nästa gå upp till -2 stackars grader?
Men så ser det ut.
Ena dagen skitkallt, nästa okej och gissningsvis kanske det t.o.m går mot plusgrader.
Det sista har jag inget emot alls.





Jag hoppas och önskar att våren kommer tidigt i år.
Jag vill ha mer sol!
Men vem vill inte ha det den här årstiden?

Dagen har hitintills varit lugn.
Knepig natt med konstig och lite sömn...igen!
Egentligen är jag mer van vid för lite sömn än tvärtom.
Det är ju oftast så här det är.
Besynnerliga vaknätter med någon slummer här och där.
Så blir dagarna som dom är.
Trötta, suddiga utan något vettigt innehåll.

Min Mini kommer snart hem från skolan.
Så har han gjort veckans första skoldag.
Efter en synnerligen trevlig helg.
Han och syster hade det jättebra.
Och myste som bara den.
Tycker att det är härligt när dom ses och umgås.
Det skiljer närmare 7 år på dem, den yngste och den äldsta.
Men det tycks inte spela någon roll alls.
Dom trivs tillsammans och har det gott när de ses.

I dag blir det enkel middag.
Spagetti och köttbullar.
'




Har ingen ork för att laga mat i dag.
Sparar krafterna tills morgondagen i stället.
Så kan det även bli när sömnen trilskas.

Hoppas att ni haft en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. En bra måndag har jag haft :) Inte behövt skjutsa ungdomarna idag alls :) 2 ggr ut o gå med Blondi samt ett bra samtal som jag återkommer om senare i veckan :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker verkligen illa om de här temperaturväxlingarna, men till skillnad till dig vill jag ha kallt, snö och inte alls vår ;-)

    SvaraRadera