torsdag 26 februari 2015

Men det är ju bara Torsdag...

I morse när jag vaknade var jag helt säker på att det var Fredag och att jag får hem Mini.
Det kanske berodde på att jag vaknade så gräsligt tidigt så hjärnan var suddigt trött och rörig.
Klockan var nätt 04.20 och jo jag tycker att det är för tidigt.
Och inte kunde jag somna om heller, kanske för att jag blev besviken att det bara är Torsdag i dag.
Nå men jag får se det positivt, jag har ju vunnit en extra dag nu.
Tro vad den ska innehålla?

Storhandling blir det.
Känner att jag hellre gör det i dag än i morgon.
Fredagar brukar vara röriga på affärerna.
Å i dag blir det att åka taxibilen hem.
Det var länge sedan nu.
Jag har ju oftast delat upp handlingen på flera dagar så att jag kunnat bära hem en massa mat men denna vecka orkar jag inte med det.
Jag vill göra bort det i dag.
Och nu är det så att jag behöver fylla på överallt.
Det gapar gräsligt tomt i kyl och skafferi.
I frysen ser det väl bättre ut men lite till behövs där med.
Och till Veckan har Mini sportlov så det går åt lite extra här hemma då.
Plus att det ska finnas lite extra gott här, vill ju mysa med honom förstås.

Jag har varit ganska så nojig på apelsiner under ett bra tag.




Kommer knappt i håg när jag åt apelsiner sist då jag inte klarat av dem för magens skull.
Nu fungerar det helt plötsligt och oh så gott det är.
Å så har det sålts till hyggliga priser under ganska så lång tid.
Nu säljer ICA för 10 kronor kilot så det ska givetvis köpas. 
Det är liksom ganska så skönt att vara nojig på frukt, det kunde ju lika gärna varit choklad jag suktat efter.

Senare i dag eller i morgon ska jag baka snoddas.




Det var jättelänge sedan jag bakade sådana sist.
Jag gillar det jag kan göra i långpanna.
Det är så enkelt och vips så har man ganska så mycket fika.
Mini sa något om kanelbullar, att det var ett tag sedan jag bakade bullar och det har han förvisso rätt i.
Blev väl lite trött på mig själv då jag gav bort så mycket varje gång jag bakade eftersom det är lite mer tidskrävande att baka bullar.
Så jag hade i slutänden inte så mycket bullar själv i frysen.
Men vem vet endera dagen kanske jag blir sugen på ett bullbak.

I dag njuter jag verkligen av att kunna dricka kaffe och vatten.
Gårdagens förmiddag var verkligen inte rolig.
Men det är ju inte förrän båset är tomt som kon saknas.
Det kan vara nödvändigt att påminna sig själv om det enkla i tillvaron som förgyller dagen.
Som morgonkaffet och att ha rinnande, gott vatten i kranen.
Sådana enkla saker som man bara tar för givet.
Vi har det väldigt bra i Sverige!

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blir bra!
    Här blir det nog också en sväng till stan. Åtminstone dottern kommer med :) Ska på ärenden. Har ej bestämt om det ska handlas idag el imorgon...maten då alltså. Lite funderingar om att åka till Karleby imorgon o då går det att handla medsamma....nå vi ska se nu..
    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Ibland är det så...att man får ta sig i kragen för att orka med det man tänkt. :) Det där med apelsiner...jag gillar dom också...men det är sant att magen inte alltid gillar apelsiner. Den där kakan, snoddas önskade jag att jag hade receptet på:) såg jättegod ut. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det e lätt att ta allt för givet, här på la Gomera släpar vi hem vatten var o varannan dag o det går ju bra när man e frisk.
    Så härligt att få hem mini o ha lov tillsammans,
    ha de Fia

    SvaraRadera