onsdag 4 februari 2015

Men se där, förkylning på gång...





Vaknar med en skrovlig hals, rinnande näsa och konstig känsla i öronen.
Det småskjuter i öronen.
Kan det vara en förkylning på gång?
Det känns som det var ett tag sedan sist men med mitt kassa minne så minns jag naturligtvis inte.
Nå jag får ju vara hemma och kurera mig, jag har ju inget att göra denna vecka.
Hade tänkt att åka in till byn och köpa mjölk och bröd men det får vänta.

Vädret ute visar på uppehåll och - 10 grader.
Konstigt nog snöar det inte, vilket det har gjort i dagar.
Stackars värdfolket har fått skotta flera gånger om dagen.
Vilken tur att jag slipper sånt.
Det är fördelen med att hyra.
Man slipper...

Middag i dag blir kycklinggryta a' la Millan.
Lite Kajsa Varg stuk, man tager vad man haver.
Till det blir det ris.
Jag har en riskokare och jisses så behändigt det är.
Det sköter sig själv och sen går den på varmhållning och riset blir alldeles perfekt gott.
En av de bästa presenter jag fått.
Jag fick den när jag fyllde 40.
Den har jag haft mycket nytta av.

 I går kväll så hade jag och Mini mysfika i min säng.
Jag dukade upp en massa gott på en bricka och så ställde jag den i sängen.
Det var både gofika, macka och ost och kex.
Lite vardagslyx mitt i den gråa vardagen.
Man måste unna sig det ibland.

Natten har i övrigt varit hygglig.
Jag har sovit lite mer än vanligt.
Då skulle man kunna tänka sig att jag skulle känna mig piggare nu men dessvärre känner jag mig tröttare än någonsin.
Det lär ta lång tid med god sömn innan tröttheten försvinner och tyvärr så blir det aldrig så för mig.
Vips är jag tillbaka till detta vakande på nätterna, för lite och för dålig sömn.
Det är ett jäkla ont ekorrhjul det där med sömnen.

Nu är det dags att vila lite.
Behöver bädda ner mig i sängen.
Har inte mycket ork att sitta uppe nå längre stunder.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Krya på dej'
    Konstigt att du inte kunde kommentera på min blogg, ibland kan det vara så ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh va trist ja jag fick ju beskedet i går att jag inte är allergisk men fan nog så är näsan täppt som tusan fattar inte ett smack! hoppas din förkylning ger med sig snabbt o va mysigt med en fika i sängen ...vardagslyx är viktigt :) kram på dig

    SvaraRadera