onsdag 11 februari 2015

Plus 6 grader...





Nu börjar det likna något.
Plusgrader gillas av denna kvinnan.
Nackdelen är att det blir väldigt blött ute och så ser det glashalt ut.
Det sista kanske bara är en synvilla, vad vet jag.
I dag är det däremot igenmurat på himlen.
Inte minsta stänk av solsken.
Man kan inte få allt, så är det mest hela tiden.

Natten har varit hygglig men med konstig dröm.
Jag mindes den när jag vaknade men nu när jag klivit upp så är den puts väck.
Så himla typiskt.
Men det var inte en mardröm i alla fall så det är jag glad för.

Dagen medför inget särskilt.
Fortsätter ta det lugnt.
Har inte så mycket energi så det passar bra.

I går eftermiddag så ringde min kurator och ville boka in en ny tid.
Så i morgon eftermiddag blir det samtal.
Tror jag verkligen behöver det.
Har man väl påbörjat något så vill jag slutföra det.
Samtalen är jobbiga men jag vet att de leder till något bättre.

Jag går och väntar på att få beskedet från bostadsbidrag.
Min lilla skalle har totalt glömt av att det inte handlar om fjolårets uppgifter utan om 2013.
Så jag har liksom ingen aning om hur det kan gå.
Om jag måste betala tillbaka eller om jag får tillbaka eller om det går plus, minus, noll.
Känner mig aningen orolig då jag inte säkert vet.
Min ekonomi är inte sams med en återbetalning till kassan.
Jag försöker komma på fötter efter den förskräckliga hösten och förvintern och behöver/klarar inte fler smällar.
Håll tummarna att brevet, när det nu kommer, innehåller positiv info för mig!

Nå det är ju spännande att gå ut till brevlådan och se...

Nu ska jag koka mig en kanna kaffe.
Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig ...ja skönt att du fått tid nu då, sen det där med fö -kassan är aldrig kul men jag kan nog känna att du får en liten del tillbaka ;) allt är ju bra :) härligt med varmare grader det gillas stor kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du får lite pengar tillbaks. Skönt att du får komma till din kurator, men gå försiktigt för det är ju så jämans halt. Ha nu en fin kväll. kram på dig fina du.

    SvaraRadera