fredag 20 februari 2015

Så har vi Fredag...igen...

Helg igen då!
Sista veckan med Mini har gått i rasande takt.
Känns inte så roligt att han växlar boende i dag.
Vill ha honom kvar här hos mig.

I går så promenerade jag in till byn för samtal.
Jag gick lite tidigare för jag skulle göra ett ärende först.
Väl inne hos kuratorn så bestämde hon sig för att ta ett softare samtal då jag mådde så dåligt efter förra gången, ja gången innan det oxå.
Nå ingen djupdykning alltså men det räcker gott och väl ändå att bara prata om måendet och tja det kommer alltid fram ett och annat när jag sitter där.






Efter samtalet så promenerade jag hem.
Tror det var runt 6 plusgrader och så sken solen.
Lite vått efter gångvägen givetvis då det töade ordentligt.

Jag hann vara hemma en kort stund innan Mini kom hem efter sin friluftsdag.
Det blev så att vi båda stannade kvar i köket och "hängde" med varandra.
Vi hade massor att prata om.
Klockan den gick och vi åt middag och fortsatte prata.
Och klockan den gick...
Till slut var hon strax innan 20 då Mini ville gå in till sig och spela lite.
Jag la mig i sängen och såg ett program på tv.

Till "Hela England bakar" dukade jag upp kvällsfika på bricka och så såg vi programmet tillsammans.
Det brukar bli så det Torsdagar han är hos mig.
Sen var det natti natti för bägge.

Jag ska strax ta mig till byn fram och åter.
Måste handla lite och så har jag lovat Mini att köpa semlor, vi missade det på Fettisdagen.
Det blir ett sista mysfika innan han blir hämtad till sin far.
Jag tänker åka buss och snabbhandla så jag kan åka hem på övergång.
Gör jag så har jag knappt 35 minuter inne i byn.
Har tre ställen att besöka så det blir en vanlig Millanrusch.
Ni skulle se mig när jag är in action.
Tror knappast att det finns någon som kan handla så snabbt som jag gör och ofta har jag god tid kvar innan bussen går hemåt.
Jag gillar ju inte riktigt att vara inne i byn.
Tycker att det alltid är för mycket folk så jag vill dit och snabbt hem.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. låter som en mysig fredag ju, även om det är växlande boende, ja jag är inte heller glad för att handla då det är mest folk usch ...njut o ha det bra kramen

    SvaraRadera
  2. Hoho kan se dig armbåga dig fram för att kunna njuta av att inte stressa till bussen, hehehehe.
    (skulle kunna varit jag) Måste bli tomt varje gång barnen åker en vecka men kanske skönt ibland?
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du haft en bra dag :)
    Ikväll blir det fredagsmys med pizza!

    Kram

    SvaraRadera