torsdag 5 februari 2015

Sol...



Om någon månad till eller två när snön börjar försvinna och solen visar sig ofta-dit längtar jag nu!


Tro det eller ej men solen skiner i dag.
Och givetvis är det kallt oxå.
För att vara precis så visar termometern -13 grader.
Tänk att det alltid är så när solen visar sig.

Nå jag har passat på att lapa en gnutta sol i dag.
Blev tvungen att ta mig till byn, då jag inte orkade i går.
Behövde handla mjölk och bröd.
Så det har jag gjort i dag.
Gick en liten sväng runt byn då det var ett tag innan bussen skulle gå.
Å sen bussade jag hem och gick sista biten.
Så lite sol har jag fått på mig idag.
Dessvärre fryser jag som ett tok nu när jag sitter i mitt kök.
- 13 grader är kallt!
Det brukar ta timmar innan jag blir uppvärmd om jag varit ute i liknande köldgrader.

Nå nu är det gjort och jag får hålla mig hemmavid.
Förkylningen är varken bättre eller sämre.
Jag känner mig halvmör men det känns inte som det brutit ut än.
Det gör väl i sig inte särskilt mycket då jag kan hålla mig hemma.
Då får det vara som det är.

Nu sitter jag med en mugg nykokt hett kaffe.
Ska se om jag får liv i min kalla lekamen.
Å kaffe är gott i vilket fall.
Jag drack inget i morse, ville göra bort byturen.
Så nu njuter jag för fullt.

I går gjorde jag en underbar kycklinggryta.
Jag tog fram min stora 10 liters kittel.
Jag vet hur jag är när jag gör grytor och stoppar i än det ena än det andra.
Då behövs en stor kastrull.
Gott blev det och massor av mat blev det...haha
Så jag behöver inte laga middag i dag.
Det känns skönt!

Nu ska jag lägga mig på hela ryggen som min fina Pappelino brukar säga när jag ringer och frågar om han gör något särskilt.

- Nä, jag låg på hela ryggen så du stör inte!

Det är alltså dax för lite vila!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Vilken gullig pappa du verkar ha...det var sött sagt...att han låg på ryggen så du störde inte:)) Tycker du jobbar på o är så duktig, trots du mår dåligt. Skickar en krya på dej kram:)

    SvaraRadera