söndag 8 februari 2015

Söndag och världens nackvärk...

Synden straffar sig själv eller nej så kan det väl ändå inte vara.
Jag var liksom duktig i går och bestämde mig för att tvaga min kropp och tvätta mitt hår.
Så jag klev in i duschen.
Nu är det så att jag har fått ganska så långt hår, det når ner till mitten av ryggen ungefär.
Och när jag tvättar håret i duschen så lutar jag bak skallen ungefär som hos frissan.
Och det tar ju en himla stund att tvätta det, skölja det, balsamera in det och ånyo skölja det.
Nå det gick väl ganska så fint och ut kom jag ur duschen fräsch som en nyponros.

Jag klädde mig och efter en stund så kom finaste Pappelino med fästmö.
Flickorna som var på stan hade inte hunnit hem.
Nå jag kokade kaffe och tog fram av mitt hembakade fika.
Vi satt och pratade och så kom tjejerna hem.
Det blev en yster stund vid köksbordet.
Midi fick en tidig inflyttningspresent av Pappelino.
Ett bäddset till en dubbelsäng.
Mycket bra tyckte både hon och vi andra.



Under sena eftermiddagen så började min nacke bli värre än någonsin.
Det liksom gick på tågräls, först lite ont till att bli förskräckligt ont.
Jag kunde för mitt liv inte förstå vad som hände med nacken.
Tyckte inte jag gjort något särskilt under dagen.
Under sena kvällen så värkte det något så gräsligt och så kom Midi på det.
Hårtvätten, att jag lutade bak huvudet så länge.
Ja men där hade jag svaret.

Nacken är alls inte bättre i dag.
Känns som om jag gärna skulle kunna byta ut den.
Fy en sån gräslig värk jag har.

Helgen har i övrigt varit fin.
I går kväll så kom Mini hit så alla mina ungdomar är samlade under mitt tak.
Det är liksom ett helt annat flow  när ungdomarna är här.
En helt annan luft att andas.
Skratt, skoj och sorl.
Så jag har mig en bra helg!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Oj,inget kul med nackvärk. Hoppas att det är bättre nu!
    Jag mår rätt så ok, men det blåser fortfarande o känns i lederna...
    Nu ska jag börja med lunchen!
    Ha en bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men uscha för nackverk. Hoppas att din nacke får må lite bättre.

    Ha en jättefin söndag nu.
    Hejsvejs!

    SvaraRadera
  3. Oj du måste ha haft världens otur. Huvudet är den tyngsta delen på kroppen. Hoppas du repar upp dej bra:) Kram

    SvaraRadera