söndag 15 februari 2015

Söndag...

Känner mig lite vissen i plymen.
Lite yr och snurrig i skallen.
Men så blir det när nätterna inte fungerar som de ska.
I natt blev det ånyo en sån natt.
Helt omöjligt att somna, trots sömntabletter.
Ganska weird faktiskt att det blir så.

Nå jag underhöll mig själv med en brittisk kriminalserie jag hittat under en ny kanal på mitt älskade programbibliotek.
Den heter "Cirkus" och där finns det massor av gobitar att titta på.
Bara serier från England och det mesta är mer än hyggligt att se.
I går såg jag en serie som hette "Vera", en kvinnlig kriminalkommissarie.




Man kan undra varför många kriminalkommissarier framställs som udda människor som gärna avslutar dagen med några glas whisky?
Det var ett trevligt sällskap då sömnen inte ville infinna sig i vart fall.

I dag är det soligt ute.
Och himla kallt, - 16 grader.
Hur gick det till som?
Rena rama vintern igen då.
Jag som hoppades på en tidig vår.
Å nej, jag går inte ut genom dörren när det är såhär kallt.
Tur man kan välja på att stanna inne!

I dag väntar jag hem Mini.
Har ingen aning när han kommer.
Jag gissar på att han hade en riktigt trivsam kväll hos sin syster.
Ska bli roligt att höra om gårkvällen.
Någon mat behöver jag inte laga, har massor av rullader med tillbehör kvar sen i Fredags.

Vad jag ska göra i dag?
Jag fortsätter nog titta på "Vera".
Det blir så bra det.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Här blev en lugn lördagskväll...
    Konstigt att du inte kunde kommentera på min blogg....så kan det vara ibland..
    Här är det kallt också
    Ha en bra söndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt...man tar sömntabletter o kan inte sova ändå. Då är kroppen speedad. Har provat det där...och det är ingen lek alls. Hoppas du får det trevligt med sonen sen:)) Kram

    SvaraRadera