tisdag 17 februari 2015

Tisdag...

Då är vi inne på tisdagen då.
Natten har varit lite bättre.
Jag har fått sova aningen mer.

Vaknade upp och insåg att jag är ensam här.
Mini har gått till skolan.
Precis när han gick upp sov jag hårt så jag hörde honom inte.
Vanligen brukar jag göra det men inte denna morgon.

Å kaffet är ljuvligt gott.
Kaffe med missionärskask som fd x-svärfar alltid sa då jag vill ha en skvätt mjölk i.
Jag är lite småtät i näsan så jag känner inte riktigt hur aromen sprider sig i mitt kök men däremot smakar det härligt.
Den där förkylningen jag har i kroppen vill inte riktigt ge med sig.
Det kommer någon dag om sänder då jag känner av den mer.
Men det spelar ju ingen roll hur jag mår då jag går hemmavid, har ju inte precis några tider att passa.
Inte förrän Torsdag då jag ska på psyket och samtala.

I går lagade jag till en enklare middag, det blev spagetti och köttbullar.
Ganska så trist i mitt eget tycke men Mini gillar det.
Satt efter middagen och funderade på vad jag ska laga till i dag.
Gjorde en dykning ner i frysen och tog fram kotletter.
Det var länge sen jag lagade till kotletter så det fick det bli.
Till det någon form av potatis och så har jag tagit fram en champinjonsås från frysen.
Tänk om man inte hade en frys?
Så krångligt det skulle bli med matlagning och att ta hand om rester.
I min frys finns mycket smått och gott.


Här står den min kära frys.


Just nu har jag exempelvis otaliga lådor med olika såser.
Ganska behändigt att ta fram när det passar sig.
Jag är väldigt lik min far, min finaste Pappelino.
Det är en dödssynd att kasta mat så vi tar hand om allt och ser till att det inte blir någon matsvinn.
Så jag är tacksam för min frys..

I övrigt lär det inte hända särskilt mycket i dag förutom att laga middag.
Vädret ute är mulet och grått men temperaturen visar härliga -1 grad.
Tog en liten promenad i går eftermiddag så i dag är jag inne.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Låter skönt med en promenad o man blir glad av det tycker jag :) härligt med en extra frys att ha mat o så i jag ville gärna haft en större så man kunde baka mer :) ha en skön dag stor kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med frysen :)
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera